• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 6, شماره 16
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 6, شماره 16
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه میزان سلامت روان، انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی در دانش‏آموزان دارای اختلال نارسایی‏توجه/بیش‏فعالی و دانش‏آموزان عادی

    (ندگان)پدیدآور
    یعقوبی, دکتر ابوالقاسمعلیزاده, دکتر حمیدمرادی امین, فرزانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    176.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پـژوهش‏حاضـر بــا هدف مطالعـه مقایسه میزان سلامـت‏ روان، انگیـزه پیشرفت و عملکـرد‏ تحصیلی در دانش‏آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش‏فعالی و دانش‏آموزان عادی پایه ‏اول‏راهنمایی انجام شده‏است. در این پژوهش نمونه ای با حجم 60 دانش‏آموز با روش نمونه‏گیری خوشه‏ای چند مرحلـه‏ای انتخاب از بین دانش‏آموزان پایه اول راهنمایی در همدان انتخاب‏شدند. ابزار پژوهش را پرسشنامه‏ سلامت ‏روان و پرسشنامه انگیزه پیشرفـت تشکیل داده ‏است. نتـایج این پژوهش ‏نشـان ‏داد میزان سلامـت‏ روان دانـش‏آمـوزان دارای اختلال ‏نارسایی توجه/بیش‏فعالی کمتر‏از دانـش‏آمـوزان عـادی است. همچنین انگیـزه پیشرفـت دانـش‏آموزان دارای اختلال نارسایـی توجه/بیش فعـالی پایین تر از دانش‏آموزان عادی است. افزون بــر ایـن، عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی نیز پاییـن‏تر از دانش‏آمـوزان عـادی است. این تحقیق نشان می‏دهد که سلامـت روان، انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش‏آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی در مقطع اول راهنمایی پایین‏تر از دانش‏آموزان عادی است. بر‏همین‏اساس، استفاده از خدمات روان‏شناختی به منظور کمک به انگیزه پیشرفت و سلامت روان برای این کودکان مورد تأکید است.
    کلید واژگان
    اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی
    سلامت روان
    انگیزه پیشرفت
    عملکرد تحصیلی

    شماره نشریه
    16
    تاریخ نشر
    2010-03-21
    1389-01-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه روان‏شناسی دانشگاه بوعلی- همدان
    عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی
    کارشناس ارشد روان‏شناسی کودکان استثنایی

    شاپا
    2538-3183
    2538-3191
    URI
    http://jep.atu.ac.ir/article_2280.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278039

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب