| dc.contributor.author | یعقوبی, دکتر ابوالقاسم | fa_IR | 
| dc.contributor.author | علیزاده, دکتر حمید | fa_IR | 
| dc.contributor.author | مرادی امین, فرزانه | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:14:45Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:14:45Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T05:14:45Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T05:14:45Z |  | 
| dc.date.issued | 2010-03-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1389-01-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2010-08-01 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1389-05-10 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | یعقوبی, دکتر ابوالقاسم, علیزاده, دکتر حمید, مرادی امین, فرزانه. (1389). مقایسه میزان سلامت روان، انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دارای اختلال نارساییتوجه/بیشفعالی و دانشآموزان عادی. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 6(16), 145-168. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2538-3183 |  | 
| dc.identifier.issn | 2538-3191 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jep.atu.ac.ir/article_2280.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278039 |  | 
| dc.description.abstract | پـژوهشحاضـر بــا هدف مطالعـه مقایسه میزان سلامـت روان، انگیـزه پیشرفت و عملکـرد تحصیلی در دانشآموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی و دانشآموزان عادی پایه اولراهنمایی انجام شدهاست. در این پژوهش نمونه ای با حجم 60 دانشآموز با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلـهای انتخاب از بین دانشآموزان پایه اول راهنمایی در همدان انتخابشدند. ابزار پژوهش را پرسشنامه سلامت روان و پرسشنامه انگیزه پیشرفـت تشکیل داده است. نتـایج این پژوهش نشـان داد میزان سلامـت روان دانـشآمـوزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی کمتراز دانـشآمـوزان عـادی است. همچنین انگیـزه پیشرفـت دانـشآموزان دارای اختلال نارسایـی توجه/بیش فعـالی پایین تر از دانشآموزان عادی است. افزون بــر ایـن، عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی نیز پاییـنتر از دانشآمـوزان عـادی است. این تحقیق نشان میدهد که سلامـت روان، انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی در مقطع اول راهنمایی پایینتر از دانشآموزان عادی است. برهمیناساس، استفاده از خدمات روانشناختی به منظور کمک به انگیزه پیشرفت و سلامت روان برای این کودکان مورد تأکید است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 175 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR | 
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه روان شناسی تربیتی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Educational Psychology | en_US | 
| dc.subject | اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی | fa_IR | 
| dc.subject | سلامت روان | fa_IR | 
| dc.subject | انگیزه پیشرفت | fa_IR | 
| dc.subject | عملکرد تحصیلی | fa_IR | 
| dc.title | مقایسه میزان سلامت روان، انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دارای اختلال نارساییتوجه/بیشفعالی و دانشآموزان عادی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی دانشگاه بوعلی- همدان | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد روانشناسی کودکان استثنایی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 6 |  | 
| dc.citation.issue | 16 |  | 
| dc.citation.spage | 145 |  | 
| dc.citation.epage | 168 |  |