نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیعقوبی, دکتر ابوالقاسمfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, دکتر حمیدfa_IR
dc.contributor.authorمرادی امین, فرزانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:14:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:14:45Z
dc.date.available1399-07-09T05:14:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:14:45Z
dc.date.issued2010-03-21en_US
dc.date.issued1389-01-01fa_IR
dc.date.submitted2010-08-01en_US
dc.date.submitted1389-05-10fa_IR
dc.identifier.citationیعقوبی, دکتر ابوالقاسم, علیزاده, دکتر حمید, مرادی امین, فرزانه. (1389). مقایسه میزان سلامت روان، انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی در دانش‏آموزان دارای اختلال نارسایی‏توجه/بیش‏فعالی و دانش‏آموزان عادی. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 6(16), 145-168.fa_IR
dc.identifier.issn2538-3183
dc.identifier.issn2538-3191
dc.identifier.urihttp://jep.atu.ac.ir/article_2280.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278039
dc.description.abstractپـژوهش‏حاضـر بــا هدف مطالعـه مقایسه میزان سلامـت‏ روان، انگیـزه پیشرفت و عملکـرد‏ تحصیلی در دانش‏آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش‏فعالی و دانش‏آموزان عادی پایه ‏اول‏راهنمایی انجام شده‏است. در این پژوهش نمونه ای با حجم 60 دانش‏آموز با روش نمونه‏گیری خوشه‏ای چند مرحلـه‏ای انتخاب از بین دانش‏آموزان پایه اول راهنمایی در همدان انتخاب‏شدند. ابزار پژوهش را پرسشنامه‏ سلامت ‏روان و پرسشنامه انگیزه پیشرفـت تشکیل داده ‏است. نتـایج این پژوهش ‏نشـان ‏داد میزان سلامـت‏ روان دانـش‏آمـوزان دارای اختلال ‏نارسایی توجه/بیش‏فعالی کمتر‏از دانـش‏آمـوزان عـادی است. همچنین انگیـزه پیشرفـت دانـش‏آموزان دارای اختلال نارسایـی توجه/بیش فعـالی پایین تر از دانش‏آموزان عادی است. افزون بــر ایـن، عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی نیز پاییـن‏تر از دانش‏آمـوزان عـادی است. این تحقیق نشان می‏دهد که سلامـت روان، انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش‏آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی در مقطع اول راهنمایی پایین‏تر از دانش‏آموزان عادی است. بر‏همین‏اساس، استفاده از خدمات روان‏شناختی به منظور کمک به انگیزه پیشرفت و سلامت روان برای این کودکان مورد تأکید است.fa_IR
dc.format.extent175
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه روان شناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Psychologyen_US
dc.subjectاختلال نارسایی توجه/بیش فعالیfa_IR
dc.subjectسلامت روانfa_IR
dc.subjectانگیزه پیشرفتfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.titleمقایسه میزان سلامت روان، انگیزه پیشرفت و عملکرد تحصیلی در دانش‏آموزان دارای اختلال نارسایی‏توجه/بیش‏فعالی و دانش‏آموزان عادیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان‏شناسی دانشگاه بوعلی- همدانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روان‏شناسی کودکان استثناییfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue16
dc.citation.spage145
dc.citation.epage168


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد