مرور دوره 5, شماره 14 بر اساس تاریخ انتشار

  • بررسی میزان نقش طراح آموزشی در تألیف کتاب درسی از دیدگاه متخصّصان برنامه‏ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی 

    کریمی, سید بهاءالدین؛ ملکی, دکتر حسن (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2009-06-22)
    ایــن پژوهش به ‏منظور بــررسی میزان ‏نقش طراح‏آموزشی در تألیف‏ کتاب‏ درسی[1] از دیدگاه متخصصان (برنامه‏ریزی‏ درسی و تکنولوژی آموزشی) در سال1387 انجـــام گرفته است. مؤلفه‏های ‏مورد‏ پژوهش عبارتند‏ از: هدف، انتخاب‏محتوا، ...

  • ارتباط مدیریت‏زمان و خود اثربخشی ادراک شده با اهمالکاری تحصیلی 

    سواری, دکتر کریم؛ بشلیده, دکتر کیومرث؛ شهنی ییلاق, دکتر منیجه (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2009-06-22)
    در ‏این تحقیق ارتباط مدیریت‏زمان و خود‏اثربخشی ادراک‏شده با اهمالکاری تحصیلی بین دانشجویان‏‏دانشگاه‏پیام‏نور‏اهواز مورد ‏بررسی قرار‏گرفت. از ‏بین دانشجویان‏مشغول به‏تحصیل 180 نفربه شیوه تصادفی طبقه‏ای انتخاب شدند. برای ...

  • عوامل پیش‏بینی‏کننده‏های اضطراب ریاضی و رابطه آن با افت تحصیلی ریاضی 

    یارمحمدی واصل, دکتر مسیب (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2009-06-22)
    هدف این پژوهش شناخت پیش‏بینی‏کننده‏های اضطراب‏ریاضی و رابطه آن با افت تحصیلی ریاضی دانش‏آموزان‏دوره‏ راهنمایی استان‏‏خراسان‏‏شمالی‏ بوده‏ است. طراح ‏پژوهش‏ علی- مقایسه‏ایی یا پس رویدادی بود، که بر روی 438 نفر از دانش‏آموزان ...

  • رابطه فرصت دیجیتالی با انگیزه شرکت و کارائی دوره‏های آموزش مهارت‏های (ICDL) 

    محمودپور, بختیار؛ بندک, موسی؛ زندی, فرزاد (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2009-06-22)
    شاحص فرصت دیجیتالی، یک شاخص‏مرکب است که امکان دسترسی ارزان، همه شمول، فراگیر و برابر شهروندان‏یک‏ کشور‏مشخص یا گروه‏های‏مشخصی از یک‏جامعه به ابزارهای (ICT) را مورد‏ اندازه‏گیری قرار‏می‏دهد. پژوهش‏حاضر با هدف شناخت رابطه ...

  • بررسی کاربردی بودن رشته تکنولوژی آموزشی از نظر دانشجویان و محتوای برنامه درسی مصوب 

    نیلی احمدآبادی, دکتر محمدرضا (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2009-06-22)
    آموزش‏عالی، رسالت‏سنگینی در تأمین نیازهای مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه دارد. از رسالت‏های مهم آن، ارتباط با جامعه و رفع نیازهای آن است. متأسفانه علیرغم اهمیَت تجربه و لزوم کاربردی کردن دروس، شاهد اجرای ضعیف واحدهای ...