• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 5, شماره 14
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه روان شناسی تربیتی
    • دوره 5, شماره 14
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی میزان نقش طراح آموزشی در تألیف کتاب درسی از دیدگاه متخصّصان برنامه‏ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی

    (ندگان)پدیدآور
    کریمی, سید بهاءالدینملکی, دکتر حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    175.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ایــن پژوهش به ‏منظور بــررسی میزان ‏نقش طراح‏آموزشی در تألیف‏ کتاب‏ درسی[1] از دیدگاه متخصصان (برنامه‏ریزی‏ درسی و تکنولوژی آموزشی) در سال1387 انجـــام گرفته است. مؤلفه‏های ‏مورد‏ پژوهش عبارتند‏ از: هدف، انتخاب‏محتوا، سازماندهی‏محتوا، روش‏هــای یاددهی- یادگیری و ارزشیابی. روش‏پژوهش در مطالعه‏حاضر‏توصیفی است. جامعـه‏آماری کلیّة صاحب‏نظران برنامه‏ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی و همچنین کسانی که در زمینه تألیف کتاب درسی در داخل کشور مشغول به فعالیت‏اند، می‏باشند. نمونه این تحقیق شامل کلیّة اساتید رشته‏های ‏تکنولوژی‏ آموزشی، برنامه‏ریزی ‏درسی (که در دانشگاه‏های علامه‏ طباطبائی، شهید بهشتی، تربیت ‏مدرس و تربیت‏ معلم تهران) و کارشناسان دفتــر تألیف کتاب درسی در وزارت‏ آموزش و پرورش بود که با روش ‏نمونه‏گیری در‏ دسترس انتخاب شدند. در این پــژوهش از پرسشنامه (40 سؤال) محقق‏ساخته استفاده شد. روایـــی پرسشنامه به وسیله اساتید تأیید و پایایی آن باروش ضریب الفـــای کرونباخ (87/= α) به دست آمد. نتـــایج به دست آمده با ‏استفاده از روش تـحلیل ‏واریانس یک ‏راهه بیانگر این‏است که طراح‏ آموزشی نقش‏ معناداری در روش‏های ‏یاددهـی- یادگیری، سازماندهی‏محتوا و تعیین اهداف آموزشی ایفاء‏می‏کند و در ‏دو مؤلفه ‏دیگر (ارزشیابی و انتخاب ‏محتوا) نقش ‏طراحی‏آموزشی به اهمیّت مؤلفه‏های دیگر نیست. [1].Textbook
    کلید واژگان
    طراح آموزشی
    کتاب درسی
    هدف
    انتخاب محتوا
    سازماندهی محتوا
    روش‏های یاددهی- یادگیری و ارزشیابی. مقدمه

    شماره نشریه
    14
    تاریخ نشر
    2009-06-22
    1388-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد برنامه‏ریزی درسی دانشگاه علامه طباطبائی
    عضوهیأت علمی دانشگاه‏علامه‏طباطبائی

    شاپا
    2538-3183
    2538-3191
    URI
    http://jep.atu.ac.ir/article_2201.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278019

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب