ارتباط مدیریتزمان و خود اثربخشی ادراک شده با اهمالکاری تحصیلی
(ندگان)پدیدآور
سواری, دکتر کریمبشلیده, دکتر کیومرثشهنی ییلاق, دکتر منیجهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این تحقیق ارتباط مدیریتزمان و خوداثربخشی ادراکشده با اهمالکاری تحصیلی بین دانشجویاندانشگاهپیامنوراهواز مورد بررسی قرارگرفت. از بین دانشجویانمشغول بهتحصیل 180 نفربه شیوه تصادفی طبقهای انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای-مدیریت زمان ترومن و هارتلی (1996) - خود اثربخشی ادراک شده شوارتز و جروسالم (2001) و اهمالکاری تحصیلی محقق ساخته (1387) استفاده به عمل آمد. نتایج نشان داد که بین متغیر مدیریتزمان و خود اثربخشی ادراک شده و اهمالکاری تحصیلی همبستگی منفی وجود دارد. تحلیل رگرسیون نشانداد که بین متغیرهایپیشبین (مدیریتزمان و خود اثربخشی ادراکشده) با متغیرملاک (اهمالکاریتحصیلی) همبستگی چندگانه 553/R= معنیداری وجود دارد که در سطح 0001p
کلید واژگان
مدیریتزمانخود اثربخشی ادراک شده
اهمالکاری تحصیلی
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2009-06-221388-04-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور استان خوزستانعضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
-عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
شاپا
2538-31832538-3191




