دوره 14, شماره 27
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
نقش سبک های دلبستگی به والدین و همسالان در پیش بینی خودکارآمدی اجتماعی دانش آموزان کلاس سوم دوره راهنمایی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2017-09-23)پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش دلبستگی به والدین و همسالان در پیشبینی خودکارآمدی اجتماعی دانشآموزان انجام شد. این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است که در سال 1392 انجام شد. جامعۀ این تحقیق را همۀ دانشآموزان پایۀ سوم راهنمایی ...
 
- 
تأثیر آموزش تئوری انتخاب بر راهبردهای شناختی یادگیری دانشجویان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2017-09-23)با توجه به اهمیت بهکارگیری راهبردهای شناختی مناسب در بهبود فرایند یادگیری، هدف این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش تئوری انتخاب بر راهبردهای شناختی یادگیری است.40 نفر از بین کلیة دانشجویان زن دورة کارشناسی شهر تهران در ...
 
- 
تأثیرآموزش مهارتهای زندگی بر ادراک شایستگی وکنترل خشم دانشآموزان (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2017-09-23)این پژوهش با هدف بررسی آموزش مهارتهای زندگی برکنترل خشم و ادراک شایستگی در کودکان انجام گرفت. روش پژوهش نیمه آزمایشی (پیش آزمون - پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل) بود. جامعه آماری پژوهش دانشآموزان 10 و 11 ساله کانون ...
 
- 
رابطة هوش عمومی و استدلال اخلاقی: نقش واسطهگری ابعاد هویت اخلاقی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2017-09-23)هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش واسطهای ابعاد هویت اخلاقی در رابطة بین هوش عمومی و استدلال اخلاقی بود. هوش عمومی، بهعنوان متغیّر برونزاد و ابعاد هویت اخلاقی (درونسازی اخلاقی و نمادسازی اخلاقی)، بهعنوان متغیّرهای ...
 
- 
ارائة مدل علّی پیشبینی باورهای انگیزشی براساس تواناییهای فراشناختی با واسطهگری خودکارآمدی (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2017-09-23)با توجه به اهمیت باورهای انگیزشی بهعنوان یک متغیّر تأثیرگذار در روند آموزش، ضروری مینماید که بیشازپیش به این موضوع و عوامل پیشبینیکنندة آن پرداخته شود. در همین راستا، پژوهش حاضر با هدف تبیین رابطۀ علّی بین ...
 
- 
نقدی بر روشهای نوین تربیت فلسفی معلمان و سیاستگذاری در نظام تربیتمعلم ایران (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2017-09-23)هدف مقالةحاضر، بررسی الگوهای نوین تربیت فلسفی معلمان و پیشنهاد راهکارهای عملی برای اجراییکردن این نظریهها در نظام تربیتمعلم ایران است. روش تحقیق، نظری و تحلیلی
 
- 
بیگانگی تحصیلی در دانشآموزان: نقش کنترل روانی والدین و تأکیدات هدفی معلم (دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2017-09-23)هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطة کنترل روانی والدین (شاملِ جهتگیری وابستگی و جهتگیری پیشرفت) و تأکیدات هدفی معلم (شاملِ تأکیدات تسلطی، عملکردی- اجتنابی و عملکردی- گرایشی) با بیگانگی تحصیلی و ابعاد آن (شامل نگرش منفی ...
 



