مرور دوره 18, 2 (پاییز و زمستان1392) بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
- 
اصول زیبایی شناسی در نوازندگی موتزارت، با نگاهی بر کنسرتو فلوت در ر ماژور K.314 (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2014-02-20)چکیده در این مقاله اصول زیبایى شناسی دوران کلاسیک از دریچه موسیقى موتزارت بررسى مى شود. علاوه بر مطالعة تطبیقى رسالات کهن موسیقى کلاسیک، این مقاله با بررسى کتب معاصر در زمینه سبک شناسی و اجرا و با استفاده از تجربیات ...
 
- 
تحلیل نحوه بازنمایی نوازنده عود در تصاویر دوره ساسانی تا صفوی (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2014-02-20)چکیده تحلیل ساختارگرایانه 40 تصویر منقش به ساز عود از دوره ساسانی تا صفوی بر اساس روابط میان فیگور «کانونی» و «غیر کانونی» در نظام نشانهشناسانه متن تصاویر، مبنای مقاله حاضر قرار گرفته است. نتایج پژوهش، بیانگر چهار نظام ...
 
- 
درآمدی بر اقتصاد تئاتر در ایران (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2014-02-20)چکیده در این مقاله، با نگاةکلی به اقتصاد هنر و با در نظرگرفتن اصول و دیدگاههای اقتصادی و فرهنگی حاکم بر جامعه امروز ایران، رابطه اقتصاد وتولید تئاتر مورد بررسی قرار گرفته است. اگر به تئاتر به عنوان یک محصول فرهنگی ...
 
- 
سازهای اروپایی در ایرانِ عصر صفوی (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2014-02-20)چکیده یکی از مسائل مهم فرهنگی در عصر صفوی، تأثیر هنر اروپایی در ایران است. از دستاوردهای رابطة ایران و غرب در موسیقی عصر صفوی، حضور سازهای اروپایی در دربار ایران است. حضور سازهای اروپایی در ایران، هم در گزارشات سفرنامه ...
 
- 
مکانیزم"وال سال وا " وتاثیر آن بربیان بازیگر (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2014-02-20)چکیده اگرچه مکانیزم وال سال وا، پیش از این در نیمه دوم قرن 17مطرح بوده، اما در گفتاردرمانی، کارکرد خود را حدوداً از30سال پیش، به ثبوت رسانده است. با این وجود، در محدوده آموزش بیان جهت هنرهای نمایشی، نادیده ...
 
- 
نگاهی انتقادی به پیشینة داخلی مطالعة موسیقی مردم پسند (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2014-02-20)چکیده پژوهش بر روی موسیقی مردم پسند در ایران، در مقایسه با تولید و مصرف این موسیقی، دارای سابقه ای اندک است. فاصلة طولانی میان تولید و مصرف موسیقی مردم پسند تا مطالعه بر روی آن زمانی قابل تامل است که بدانیم علی رغم وجود ...
 
- 
واقعگرایی در فیلم: نگاهی انتقادی به نگرهی همانندی گریگوری کوری (پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2014-02-20)چکیده برجستهترین پرسش همة نظریهپردازان فیلم، پرسش از رابطهی واقعیت و فیلم بوده است، از نخستین فیلسوفان سینما همچون هوگو مونستربرگ گرفته تا فیلسوفان شناختی و تحلیلی همچون گریگوری کوری. در این میان، نگرهها و ...
 



