مرور دوره 3, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
دلالت معنایی میزانسن در سینمای هنری ایران
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2012-11-21)این مقاله به دلالت معنایی میزانسن در سینمای هنری ایران و بررسی این دلالت معنایی در جنبههایی همچون صحنه، نورپردازی، حرکت دوربین وچیدمان بازیگر میپردازد تا به شناخت هر چه بیشتر جنبههای معنایی تکنیک در این نوع سینما و ...
-
سینمای جدید کرهجنوبی: تاثیرات جهانی بر آن و تاثیرات آن بر سینمای جهان
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2012-11-21)این مقاله با مطالعه علل ساختاری رشد سینمای جدید کرهجنوبی از جنبههای گوناگون زیباییشناسی آن و با بیان و تحلیل تاثیراتی که این سینما از سینمای جهان و به خصوص هالیوود گرفته، در جستجوی آن است که عواملی را که سینمای جدید ...
-
صورتهای افلاطونی و ارسطویی فلسفه فیلم
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2012-11-21)شالودههای فلسفی پایداری که افلاطون و ارسطو بنا کردند، علاوه بر دنیای فلسفه، در رویکردهای نظری به هنر نیز تأثیراتی بر جا گذاشت. این مقاله درصدد است این تأثیرات را در حوزهی فلسفهی فیلم بررسی کند و با تقسیم سینما به دو ...
-
مقایسهی جلوههای چند آوایی باختین در نمایشنامه " داستان دور و دراز و... سلطان ابن سلطان و ... به دیار فرنگ به روایت مرد مشکوک "(محمد چرمشیر) و رمان "اسفار کاتبان"(ابوتراب خسروی)
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2012-11-21)این مقاله قصد دارد تا با بهرهگیری از برخی آموزههای نقد ادبی مدرن و به ویژه تمهید "چندآوایی" میخاییل باختین به مقایسهی گزیده متونی از ادبیات و درام معاصر ایران بپردازد. چندآوایی به عنوان ظرفیت بالقّوه متن برای تولید و ...
-
نگاهی به مفهوم تئوریک "جموع ناقصه"در رسالات موسیقایی مکتب منتظمیه
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2012-11-21)گستره های نغمگی(به عنوان یکی از ارکان اساسی ساختار مُد) در موسیقی قدیم ایران انواع و تعاریف متعددی دارند. گونه هایی چون جمع، جنس، بحر، ذوالاربع، ذوالخمس و ... از انواع سلولهای نغمگی مندرج در رسالات موسیقی حوزهی اسلامیاند. ...



