تفکر محورى و پژوهشگرى در آموزش
(ندگان)پدیدآور
جمشیدی, حسن
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این نوشتار، آسیبهاى کم توجهى به تفکر و اندیشیدن در نظام آموزشى، و نیز تبدیل شدن فکر نکردن به یک فرهنگ در جامعه تبیین مىشود و بازگشت به آموزشهاى تفکر محور مورد تأکید است. عناصر لازم که زمینه را براى اندیشیدن و واداشتن به تفکر فراهم مىکند، مانند: آگاهى و دانایى، سکوت و کم حرفى، خلوت و درنگ و ارج گذاردن به روشهاى تفکرساز، نیازمند توجه بیشتر است. در متون دینى، اندیشیدن و تفکر کردن جایگاه و منزلتى بس بزرگ دارد و داراى دستاوردهاى ارجمند است که مىتواند پشتوانهاى استوار و محکم براى این رویکرد باشد.
کلید واژگان
آموزشپژوهش
عناصر اندیشه
آثارتفکر
شماره نشریه
160159تاریخ نشر
2011-03-211390-01-01



