• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • حوزه
    • دوره 28, شماره 160-159
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • حوزه
    • دوره 28, شماره 160-159
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تفکر محورى و پژوهش‏گرى در آموزش

    (ندگان)پدیدآور
    جمشیدی, حسن
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این نوشتار، آسیبهاى کم توجهى به تفکر و اندیشیدن در نظام آموزشى، و نیز تبدیل شدن فکر نکردن به یک فرهنگ در جامعه تبیین مى‏شود و بازگشت به آموزشهاى تفکر محور مورد تأکید است. عناصر لازم که زمینه را براى اندیشیدن و واداشتن به تفکر فراهم مى‏کند، مانند: آگاهى و دانایى، سکوت و کم حرفى، خلوت و درنگ و ارج گذاردن به روشهاى تفکرساز، نیازمند توجه بیش‏تر است. در متون دینى، اندیشیدن و تفکر کردن جایگاه و منزلتى بس بزرگ دارد و داراى دستاوردهاى ارجمند است که مى‏تواند پشتوانه‏اى استوار و محکم براى این رویکرد باشد.
    کلید واژگان
    آموزش
    پژوهش
    عناصر اندیشه
    آثارتفکر

    شماره نشریه
    160159
    تاریخ نشر
    2011-03-21
    1390-01-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)

    URI
    http://jh.isca.ac.ir/article_644.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/263346

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب