• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نگاشت رفتار و روش‌های فرصت‌شناسی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط خارجی در ایران؛ مطالعه موردی فرانسه، آلمان، چین و ترکیه

    (ندگان)پدیدآور
    انصاری, منوچهرسلطانی فر, احسانآقازاده, هاشم
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بررسی روش‌های فرصت‌شناسی و ورود به بازارهای بین­المللی ازجمله مهم‌ترین زمینه­های پژوهشی در حوزۀ بازرگانی بین­الملل محسوب می­گردد که البته در رابطه با شرکتهای خارجی فعال در ایران کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. پرداختن به این موضوع به ویژه در شرایط بعد از توافقنامۀ برجام از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. این مقاله درصدد است تا یک مطالعۀ موردی تطبیقی میان روش‌های فرصت­شناسی شرکت‌های کوچک و متوسط از چهار کشور برگزیده در ایران را به انجام برساند. به این منظور بعد از مرور مختصری روی ادبیات موضوع، شش سؤال کلیدی تحقیق تبیین شده و با یک رویکرد کیفی 44 مصاحبۀ نیمه ساختاریافته با مدیران و نمایندگان شرکت‌ها از کشورهای برگزیده انجام شده است. سپس  داده‌های گردآوری شده با استفاده است روش تحلیل تم آنالیز شده و تم­های اصلی در مصاحبه­ها استخراج و در ادامه با ترسیم پروفایل فرصت‌شناسی شرکتها به تفکیک هر کشور امکان مقابله و مقایسه میان الگوهای رفتاری شرکتها به تفکیک هر کشور و مؤلفه های آن فرآهم شده است. بر اساس نتایج تحقیق اغلب شرکت‌های مورد مطالعه فرایند فرصت­شناسی خود را با شرکت در نمایشگاه­ها و/یا اعزام هیأت­ به ایران آغاز کرده­اند لیکن برحسب 6 مؤلفه از جمله شرایط صنعتی شرکت و کشور میهمان، میزان قرابت فرهنگی و وضعیت شبکه­سازی مسیرهای متفاوتی را ادامه داده­اند. تحقیق پیش رو می‌تواند جهت تحلیل و آسیب­شناسی ابتکارات توسعۀ تجارت میان ایران و سایر کشورهای هدف تجاری مورد استفاده قرار گیرد.
    کلید واژگان
    بازرگانی بین الملل
    روش‌های ورود
    بازارهای خارجی
    فرآیند فرصت شناسی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دکترای مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران.
    دانشیار گروه مدیریت، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران.

    شاپا
    2588-5057
    URI
    https://jiba.tabrizu.ac.ir/article_8814.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258583

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب