مرور دوره 1, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
بررسی تاثیر جهت گیری استراتژیک بر توسعه محصولات صادراتی
(دانشگاه تبریز, 2018-08-23)بر اساس دیدگاه منبع محور، درک رابطه بین جهت گیری استراتژیک و توسعه محصول میتواند در دستیابی به موفقیت بالاتر مفید باشد. به ویژه درک این تاثیر در انطباق ویژگیهای محصول با بازارهای جدید خارجی یا اصطلاحا محصولات صادراتی از ...
-
رقابت در بازار محصول، دقت سود پیشبینی شده توسط مدیریت، نوع مالکیت: شواهدی از شرکت های بینالمللی
(دانشگاه تبریز, 2018-08-23)بین المللی شدن شرکت فرایندی است که از واردات و صادرات شروع و تا سطح ادغام های پیشرفته گسترش می یابد. این مهم تاثیر قابل توجهی، هم بر شئون شرکت از جمله دقت پیش بینی سود، ریسک و نوسانات می شود. از سوی دیگر پیشبینی سود توسط ...
-
نگاشت رفتار و روشهای فرصتشناسی کسبوکارهای کوچک و متوسط خارجی در ایران؛ مطالعه موردی فرانسه، آلمان، چین و ترکیه
(دانشگاه تبریز, 2018-08-23)بررسی روشهای فرصتشناسی و ورود به بازارهای بینالمللی ازجمله مهمترین زمینههای پژوهشی در حوزۀ بازرگانی بینالملل محسوب میگردد که البته در رابطه با شرکتهای خارجی فعال در ایران کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. پرداختن به ...
-
مطالعه تأثیر در نظرگیری رقابت در مکانیابی هاب های لجستیکی بر سهم بازارهای بینالمللی حملونقل با استفاده از نظریه بازیها
(دانشگاه تبریز, 2018-08-23)مسئله مکانیابی هاب یکی از مسائل راهبردی در لجستیک محسوب میشود که کاربردهای مختلفی در حملونقل مسافران و کالاها، سرویسهای پستی، شبکههای مخابراتی و غیره دارد. مقاله حاضر با فرض یک بازار دوقطبی، مسئله مکانیابی رقابتی هاب ...
-
نقش فرهنگ ملی در پیوستن شرکتهای ایرانی به شرکتهای فراملی
(دانشگاه تبریز, 2018-08-23)امروزه شرکتهای فراملی نقشی کلیدی در عرصه بینالملل ایفا میکنند. با در نظر گرفتن حجم فعالیت، قدرت اقتصادی بالا و ساختار سازمانی خاص، شرکتهای فراملی را میتوان از بازیگران بسیار مهم صحنه اقتصاد نوین دانست. به دلیل ...



