تأثیر بازاریابی رابطهمند بر عملکرد اعزام نیروی کار در صنعت کاریابی خارج از کشور
(ندگان)پدیدآور
رحیمی اقدم, صمدمولایی, لیلامیداندار, فهیمه
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
عملکرد سازمانی یکی از مهمترین سازههای موردبحث در پژوهشهای مدیریتی است و بدون شک مهمترین معیار سنجش موفقیت در شرکتهای تجاری محسوب میشود. صنعت کاریابی خارج از کشور نقش مهمی در تعالی بازار کار و ارزآوری ایفا میکند ولی عملکرد این شرکتها در ادبیات پژوهشی کشور کمتر موردتوجه قرار گرفته است. هدف پژوهش حاضر بررسی و ارائه راهکار کاربردی برای بهبود عملکرد اعزام نیروی کار مبتنی بر بازاریابی رابطهمند در مؤسسات کاریابی غیردولتی است. جامعه آماری پژوهش 120 شرکت فعال در صنعت مشاوره شغلی و کاریابی است که در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور فعالیت میکنند که درنهایت 96 پرسشنامه از بین مدیران مؤسسات کاریابی فعال، جمعآوری و دادههای مربوط به متغیر وابسته نیز بر اساس آمارهای ثبتی استخراج گردید. نتایج بهدستآمده از تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از آزمون t، همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چندگانه نشان میدهد بازاریابی رابطهمند، هم بهطور مستقیم و هم از مسیر تعهد موجب افزایش عملکرد یعنی تعداد به کار گماردگان و ایجاد فرصتهای شغلی میگردد. پیشنهاد میشود مدیران مؤسسات، استراتژی بازاریابی رابطهمند را در جهت بهبود عملکرد شرکتهای کاریابی خارجی به کار گیرند.
کلید واژگان
بازاریابی رابطهمندتعهد
عملکرد کسبوکار
صنعت مشاوره شغلی و کاریابی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
دانشگاه تبریزسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه تبریز، تبریز، ایرانکارشناس ارشد مدیریت اجرایی (EMBA)، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی (EMBA)، دانشکده مدیریت، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران.



