مرور دوره 1, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار

  • تأثیر کیفیت روابط بر ارزش ویژه برند در همکاری‌های مبتنی بر فرانشیز 

    صنوبر, ناصر؛ حسینی, سیدصمد؛ محمدزاده, علی (دانشگاه تبریز, 2019-02-20)
    همکاری مبتنی بر فرانشیز، شکل غالب روابط تجاری به ویژه در همکاریهای بین المللی بین شرکتها محسوب می‌شود و برند نقش کلیدی در  ورود طرفین در قراردادهای همکاری دارد. به‌ویژه در شرایط سخت رقابتی موجود، برند فرانشیزدهنده عامل ...

  • بررسی تأثیر استراتژی‌های نوآوری بر عملکرد کسب‌وکارهای صادراتی 

    رحیم نیا, فریبرز؛ خوراکیان, علیرضا؛ قادری, فرشاد (دانشگاه تبریز, 2019-02-20)
    با توجه به جایگاه و نقش صادرات در اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین، مطرح‌شدن موضوع رقابت در بازارهای بین‌المللی، لزوم توجه به کسب‌وکارها فعال در صادرات بیش‌ازپیش مهم است. این نوع کسب‌وکارها برای بقای خود در بازار، در ...

  • بررسی مهارتهای صادراتی شرکتها در فرایند بین‌المللی شدن 

    عالی, صمد؛ تورچیان, علیرضا (دانشگاه تبریز, 2019-02-20)
    هدف مقاله حاضر، تعیین مهارت­های صادراتی مورد نیاز شرکت­های تولیدی صادراتی در مراحل مختلف بین‌المللی شدن شرکت است. بدین منظور، بر اساس ادبیات موضوع، مهارت­های صادراتی شرکت­های تولیدی صادراتی در شش بُعد تحت مدیریت مالی و ...

  • تأثیر گرایش کارآفرینی بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط 

    کرمی, اژدر؛ گریفیتز, گرث؛ کرمی, هادی؛ یونس پور, زهرا (دانشگاه تبریز, 2019-02-20)
    محیط­ های رقابتی و متغیر امروزی، ناپایداری، رقابت دانش‌ محور و همچنین چرخه­ ی عمر کوتاه محصولات و کسب‌ وکارها لزوم بهره­ گیری از رویکرد کارآفرینانه و قابلیت یادگیری سازمانی را هر چه بیشتر آشکار می ­کند. پژوهش حاضر با هدف ...

  • تأثیر بازاریابی رابطه‌مند بر عملکرد اعزام نیروی کار در صنعت کاریابی خارج از کشور 

    رحیمی اقدم, صمد؛ مولایی, لیلا؛ میداندار, فهیمه (دانشگاه تبریز, 2019-02-20)
    عملکرد سازمانی یکی از مهم‌ترین سازه­های موردبحث در پژوهش­های مدیریتی است و بدون شک مهم­ترین معیار سنجش موفقیت در شرکت­های تجاری محسوب می­شود. صنعت کاریابی  خارج از کشور نقش مهمی در تعالی بازار کار و ارزآوری ایفا می‌کند ولی ...

  • تأثیر بازارگرایی صادرات بر افزایش صادرات در صنعت خشکبار 

    نوروزی, حسین؛ عبداله پور, سجاد؛ گنجعلی وند, سمیه؛ معصومی, سیده غزل (دانشگاه تبریز, 2019-02-20)
    هدف این پژوهش بررسی تأثیر رفتار بازارگرایی صادرات بر عملکرد صادرات با در نظر گرفتن متغیر میانجی اثربخشی بازاریابی در شرکت­های صادراتی محصولات خشکبار است. بنابراین، پژوهش­حاضر از نظر هدف، توصیفی ـ پیمایشی، از نظر نوع استفاده، ...

  • تاثیر بهبود فضای کسب و کار بر تجارت خارجی: مطالعه موردی شرکای عمده تجاری ایران 

    برقی اسگویی, محمدمهدی؛ ولی زاده, سمیه (دانشگاه تبریز, 2019-02-20)
    کشورها در سراسر جهان برای به دست آوردن سطوح بالاتری از رشد و توسعه، سیاست‌ ها و ابزارهای گوناگونی به کار می‌برند. یکی از این ابزارها، تلاش در جهت گسترش ساختار تجاری به کمک ادغام بیشتر و شرکت در فضای تجارت جهانی است. گسترش ...