نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorانصاری, منوچهرfa_IR
dc.contributor.authorروشندل اربطانی, طاهرfa_IR
dc.contributor.authorناصحی فر, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorپورحسینی, صدفfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:44Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:44Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-08-04en_US
dc.date.submitted1398-05-13fa_IR
dc.identifier.citationانصاری, منوچهر, روشندل اربطانی, طاهر, ناصحی فر, وحید, پورحسینی, صدف. (1399). مدل تجاری‌سازی ایده فروش الکترونیک با به‌کارگیری نظریه داده‌بنیاد. مدیریت بازرگانی, 12(2), 335-356. doi: 10.22059/jibm.2019.285160.3572fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2019.285160.3572
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_76911.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258543
dc.description.abstract<strong>هدف: </strong>در دنیای رقابتی امروز، تجاری‌سازی و بهره‌گیری از ایده‌های نو بسیار حیاتی است، در واقع می‌توان گفت که یکی از دلایل اصلی پیشرفت تکنولوژی در کشورهای توسعه‌یافته، توجه به مسئله تجاری‌سازی ایده‌ها بوده است.<br /> <strong>روش:</strong> پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه هدف این پژوهش را افرادی با دانش کافی در خصوص فروش الکترونیک و رسانه‌های دیجیتال در کشور و شاغلان رده‌های مدیریتی شرکت‌های فعال در فروش الکترونیک تشکیل داده است. نمونه‌گیری در پژوهش حاضر به‌صورت هدفمند انجام گرفت و 14 نفر از میان افراد ذکرشده انتخاب شد. در این پژوهش برای جمع‌آوری دیدگاه‌های افراد مرتبط با عرصه فروش الکترونیک و رسانه‌های دیجیتال از ابزار مصاحبه استفاده شده است.<br /> <strong>یافته‌ها:</strong> بر اساس تحلیل مصاحبه‌های صورت‌گرفته، ۲۷۷ کد باز اولیه شناسایی شد که این کدها به 20 کد محوری و 5 کد منتخب کاهش داده شدند. در نهایت با استناد به رهیافت سیستماتیک در نظریه داده‌بنیاد، کدهای شناسایی‌شده در 6 طبقه هسته‌ای شامل شرایط علّی، شرایط زمینه‌ای، عوامل مداخله‌گر، راهبردها و پیامدها قرار گرفتند. نتایج نشان داد که مقوله‌های علّی (دانش و شناخت نیازهای بازار، حمایت مالکیت فکری و اتخاذ چشم‌اندازهای بازاریابی)، مقوله‌های محوری (خلاقیت و ایده‌پردازی، کاربردی بودن ایده، حمایت از ایده‌پردازی و ریسک‌پذیری)، مقوله‌های راهبردی (آموزش، پژوهش و توسعه، سازوکار‌های مدیریتی و شناسایی نیازهای مشتری)، مقوله‌های زمینه‌ای (بررسی‌های محیطی، منابع مالی و انسانی و بسترهای سازمانی)، مقوله‌های مداخله‌گر (زیرساخت‌های قانونی، عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و توسعه فناوری) و مقوله‌های پیامدی (فروش و سود بیشتر، رضایت مشتری، نوآوری و توسعه خدمات) بر تجاری‌سازی ایده فروش الکترونیک تأثیرگذارند.<br /> <strong>نتیجه</strong><strong>‎</strong><strong>گیری:</strong> نتایج به‌دست‌آمده حاکی از تأثیر هر یک از مقوله‌های مختلف بر تجاری‌سازی ایده فروش الکترونیک است، از این رو برای موفقیت در فروش الکترونیک، باید به این مقوله‌ها توجه ویژه‌ای شود.fa_IR
dc.format.extent313
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2019.285160.3572
dc.subjectتجاری‌سازیfa_IR
dc.subjectنوآوریfa_IR
dc.subjectفروش الکترونیکfa_IR
dc.titleمدل تجاری‌سازی ایده فروش الکترونیک با به‌کارگیری نظریه داده‌بنیادfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، تهران،ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage335
dc.citation.epage356


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد