بررسی تاثیر عوامل زمینه ای بر اثربخشی جایگذاری برند در فیلمهای سینمائی
(ندگان)پدیدآور
قلی زاده, زهراحیدرزاده, کامبیزنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از روشهای نوین در تبلیغات، جایگذاری برند در انواع رسانهها بهویژه فیلمهای سینمایی است. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر عوامل زمینهای بر اثربخشی جایگذاری برند است که شامل دو عامل قصد خرید و یادآوری میشود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوة گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش، دانشجویان دورههای کاربردی مرکز آموزش بازرگانی تهران هستند. نمونة آماری شامل 342 پرسشنامة جمعآوریشده با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها در بخش آمار استنباطی از آزمون بارتلت، تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی و مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج بیانگر آن است که میزان علاقة مخاطب به فیلم سینمایی مورد نظر و علاقة کلی مخاطب به تماشای فیلمهای سینمایی از طریق متغیر میانجی نگرش کلی مخاطب به جایگذاری برند، بر اثربخشی جایگذاری برند اثر مستقیم و مثبتی دارند. همچنین، عامل میزان آشنایی با فیلم سینمایی مورد نظر از طریق متغیر نگرش کلی مخاطب، تأثیر چندانی بر اثربخشی جایگذاری ندارد.
کلید واژگان
اثر بخشیجایگذاری برند
قصد خرید
نگرش کلی نسبت به جایگذاری برند
یادآوری
25. تحلیل رفتار و روانشناسی مصرف کنندگان و فرایند تصمیم گیری خرید
28. مدیریت تبلیغات، ترفیعات فروش و ارتباطات یکپارچه بازاریابی
31. مدیریت نام و نشان (برند) تجاری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی- بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات قزوین، قزوین، ایراندانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




