• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 7, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل تغییرات ساختاری بخش‌های مشتریان با روش ترکیبی خوشه-بندی و قوانین انجمنی

    (ندگان)پدیدآور
    آخوندزاده نوقابی, الهامالبدوی, امیرسپهری, محمد مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    471.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بخش‌بندی مشتریان یکی از مباحث اصلی و کلیدی در مطالعات مدیریت ارتباط با مشتری محسوب می‌شود. یکی از چالش‌های مهم در بخش‌بندی مشتریان، ناپایداری و تغییرات بخش‌های مشتریان در طول زمان است. تغییرات بخش‌ها را می‌توان در دو دستة تغییرات محتوایی و ساختاری دسته‌بندی کرد. این پژوهش بر تغییرات ساختاری بخش‌ها که اهمیت زیادی دارد، تمرکز کرده است. به‌منظور تحلیل تغییرات ساختاری بخش‌ها و توصیف چگونگی این تغییرات، روش ترکیبی جدیدی مبتنی‌بر روش‌های خوشه‌بندی و قوانین باهم‌آیی ارائه ‌شده و در داده‌های یکی از سرویس‌دهنده‌های معتبر خدمات مخابراتی ایران به‌کار گرفته شده است. براساس نتایج، تغییرات ساختاری در قالب دو دسته تغییرات دوره‌ای و تغییرات دارای روند دسته‌بندی و بررسی شده است. نتایج بیانگر آن است که روند رو‌به‌رشدی در ایجاد بخش جدید در این شرکت شکل‌ گرفته است. نتایج، مدیران بازاریابی را به سمت دانش مفیدی برای ارائة کاراتر تصمیم‌های بازاریابی هدایت می‌کند.
    کلید واژگان
    بخش‌بندی مشتری
    تغییرات ساختاری بخش‌ها
    خوشه‌بندی
    داده‌کاوی
    قوانین باهم‌آیی
    34. کاربرد تکنیک های داده کاوی در هوشمندی تجاری (BI)، هوشمندی بازاریابی (MI) و هوشمندی مشتریان (CI)

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-09-23
    1394-07-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
    استاد بخش مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت‌مدرس، تهران، ایران
    دانشیار بخش مهندسی صنایع، دانشگاه تربیت‌مدرس، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2015.56999
    https://jibm.ut.ac.ir/article_56999.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258515

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب