• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل موثر بر تمایل به بازگشت مشتریان از دست رفته در شرکت‌های بیمه

    (ندگان)پدیدآور
    خانلری, امیردعایی اسکویی, مهشاد السادات
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    500.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    جذب مشتریان در صنایع خدماتی تأثیر شایان ‌توجهی در افزایش توان رقابتی شرکت‏ها دارد. در این پژوهش تلاش شده است موضوع بازگشت مشتریان در حوزۀ مدیریت ارتباط با مشتری مطالعه و بررسی شود. با توجه به اینکه در ایران پژوهش نظام‏مندی دربارۀ مفهوم بازگشت مشتریان صورت نپذیرفته است، در این پژوهش مدلی تجربی برای شناسایی عوامل ترک مشتری ارائه می‏شود. در این راستا، پژوهشی پیمایشی میان مشتریان شرکت‌های برتر بیمه‌ای در سطح شهر تهران اجرا شد. داده‌ها از طریق پرسشنامۀ برخط گردآوری شده و به‎کمک آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل عاملی تأییدی بررسی شدند. نتایج نشان داد در صورتی پیشنهاد بازگرداندن مشتریان مؤثر است که شرکت‎ها دلایل مشتری برای ترک ارتباط با ارائه‌دهندۀ خدمات فعلی را مدنظر قرار دهند. شاخص‏های قیمت، مزیت خدمات ارائه‌شده، ارزش پیشنهاد‌های بازگشت، سرمایۀ اجتماعی و اهمیت خدمات درک‎شده، صرف‌نظر از سطح رضایت اولیه، پشیمانی از ترک و رضایت از ارائه‌دهندۀ سرویس جدید، تأثیر زیادی در شکل‎دادن به اهداف مشتری و تمایل به بازگشت مشتریان دارد.
    کلید واژگان
    ارزش پیشنهاد‌ بازگشت
    تمایل به بازگشت مشتریان ازدست‌رفته
    سرمایه اجتماعی
    قیمت
    مزایای خدمات
    30. مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-06-22
    1394-04-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه MBA، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2015.52322
    https://jibm.ut.ac.ir/article_52322.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258509

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب