• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سنجش کارایی ارزش ویژه‎ی برند با استفاده مدل ترکیبی SEM-DEA : (مطالعه‎ی موردی: برند خودرو در شهر اصفهان)

    (ندگان)پدیدآور
    قندهاری, مهساخزائی پول, جوادبهارستان, امیدبالوئی جام‎خانه, هادیکیالاشکی, جعفر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.162 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده: هدف از این پژوهش بررسی روابط بین متغیر‎های ارزش ویژه‎ی برند و سنجش کارایی برندهای متفاوت از خودروها است. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی ـ پیمایشی و برپایه‎ی مدل معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل پوششی داده‎ها است. جامعه‎ی آماری این پژوهش متشکل از مصرف‎کنندگان 23 برند خوردو در شهر اصفهان بود. تجزیه و تحلیل داده‎های پژوهش با استفاده از نرم‎افزار SPSS18، AMOS18 و DEA Solver انجام شد. یافته‎های پژوهش نشان داد که آگاهی از برند، کیفیت ادراک‎شده و تداعی برند بر وفاداری به برند تأثیرگذار بوده و وفاداری به برند نیز به نوبه­ی خود بر ارزش ویژه‎ی برند تأثیرگذار است. از سوی دیگر، کارایی ارزش ویژه‎ی برند با استفاده از تحلیل پوششی داده‎ها سنجیده شد. نتایج به‎دست‎آمده از نرم‎افزار DEA Solver حاکی از آن است که در فاز اول و دوم، برند مزدا 3 از لحاظ برخورداری از ارزش ویژه‎ی برند نسبت به برند‎های دیگر کاراتر است.
    کلید واژگان
    ارزش ویژه‎ی برند
    وفاداری
    تحلیل پوششی داده‌ها
    مدل‎سازی معادلات ساختاری

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2012-09-22
    1391-07-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی ـ بازاریابی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت تحول، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت MBA، پردیس بین‎الملل دانشگاه گیلان، رشت، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2012.28572
    https://jibm.ut.ac.ir/article_28572.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258489

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب