سنجش کارایی ارزش ویژهی برند با استفاده مدل ترکیبی SEM-DEA : (مطالعهی موردی: برند خودرو در شهر اصفهان)
(ندگان)پدیدآور
قندهاری, مهساخزائی پول, جوادبهارستان, امیدبالوئی جامخانه, هادیکیالاشکی, جعفرنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده: هدف از این پژوهش بررسی روابط بین متغیرهای ارزش ویژهی برند و سنجش کارایی برندهای متفاوت از خودروها است. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی ـ پیمایشی و برپایهی مدل معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل پوششی دادهها است. جامعهی آماری این پژوهش متشکل از مصرفکنندگان 23 برند خوردو در شهر اصفهان بود. تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش با استفاده از نرمافزار SPSS18، AMOS18 و DEA Solver انجام شد. یافتههای پژوهش نشان داد که آگاهی از برند، کیفیت ادراکشده و تداعی برند بر وفاداری به برند تأثیرگذار بوده و وفاداری به برند نیز به نوبهی خود بر ارزش ویژهی برند تأثیرگذار است. از سوی دیگر، کارایی ارزش ویژهی برند با استفاده از تحلیل پوششی دادهها سنجیده شد. نتایج بهدستآمده از نرمافزار DEA Solver حاکی از آن است که در فاز اول و دوم، برند مزدا 3 از لحاظ برخورداری از ارزش ویژهی برند نسبت به برندهای دیگر کاراتر است.
کلید واژگان
ارزش ویژهی برندوفاداری
تحلیل پوششی دادهها
مدلسازی معادلات ساختاری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی ـ بازاریابی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
کارشناس ارشد مدیریت تحول، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
کارشناس ارشد مدیریت MBA، پردیس بینالملل دانشگاه گیلان، رشت، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




