• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 4, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر عناصر ارتباطات یکپارچه‎ی بازاریابی بر قوت نام تجاری در صنعت بانکداری (مطالعه‎ی موردی: بانک ملی استان اردبیل)

    (ندگان)پدیدآور
    باشکوه, محمدشکسته بند, میترا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    453.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده: در محیط رقابتی و متغیر امروزی، شرکت‎ها به‎منظور حفظ روابط سودآور با مشتریان، ناگزیر به استفاده از روش­های متنوع و نوین ارتباطی هستند. تبلیغات رسانه­ای، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم و ابزارهای ارتقای فروش، ازجمله روش­های ارتباطی بازاریابی هستند که برای موفقیت سازمان از طریق یک سیستم باید به‎طور مؤثر یکپارچه شوند. در این راستا مفهوم ارتباطات یکپارچه‎ی بازاریابی (IMC) از طریق یکپارچه کردن پیام‎ها، پایگاه و موضع شرکت در بازار را مستحکم کرده و باعث توانمندی نام تجاری سازمان می‎شود. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر عناصر ارتباطات یکپارچه‎ی بازاریابی بر قوت نام تجاری در صنعت بانکداری است. جامعه‎ی آماری این پژوهش 600 نفر کارکنان بانک ملی در سطح استان اردبیل هستند که در این رابطه 148 نفر به‎عنوان نمونه انتخاب شده­اند. تجزیه و تحلیل داده‎ها با استفاده از نرم‎افزار SPSS و LISREL انجام شده است. یافته‎های مطالعه حاکی از آن است که تمام عناصر ارتباطات یکپارچه‎ی بازاریابی، ازجمله تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم با سطح اطمینان 99 درصد، تأثیر مثبت و معناداری بر قوت نام تجاری سازمان دارد.
    کلید واژگان
    : ارتباطات یکپارچه‎ی بازاریابی
    نام تجاری
    قدرت نام تجاری
    عناصر ارتباطات یکپارچه‎ی بازاریابی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2012-09-22
    1391-07-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت، تهران، استادیار گروه مدیریت دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، اردبیل، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2012.28566
    https://jibm.ut.ac.ir/article_28566.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258483

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب