بررسی تأثیر عناصر ارتباطات یکپارچهی بازاریابی بر قوت نام تجاری در صنعت بانکداری (مطالعهی موردی: بانک ملی استان اردبیل)
(ندگان)پدیدآور
باشکوه, محمدشکسته بند, میترانوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده: در محیط رقابتی و متغیر امروزی، شرکتها بهمنظور حفظ روابط سودآور با مشتریان، ناگزیر به استفاده از روشهای متنوع و نوین ارتباطی هستند. تبلیغات رسانهای، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم و ابزارهای ارتقای فروش، ازجمله روشهای ارتباطی بازاریابی هستند که برای موفقیت سازمان از طریق یک سیستم باید بهطور مؤثر یکپارچه شوند. در این راستا مفهوم ارتباطات یکپارچهی بازاریابی (IMC) از طریق یکپارچه کردن پیامها، پایگاه و موضع شرکت در بازار را مستحکم کرده و باعث توانمندی نام تجاری سازمان میشود. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر عناصر ارتباطات یکپارچهی بازاریابی بر قوت نام تجاری در صنعت بانکداری است. جامعهی آماری این پژوهش 600 نفر کارکنان بانک ملی در سطح استان اردبیل هستند که در این رابطه 148 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدهاند. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS و LISREL انجام شده است. یافتههای مطالعه حاکی از آن است که تمام عناصر ارتباطات یکپارچهی بازاریابی، ازجمله تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم با سطح اطمینان 99 درصد، تأثیر مثبت و معناداری بر قوت نام تجاری سازمان دارد.
کلید واژگان
: ارتباطات یکپارچهی بازاریابینام تجاری
قدرت نام تجاری
عناصر ارتباطات یکپارچهی بازاریابی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت، تهران، استادیار گروه مدیریت دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایرانکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، اردبیل، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




