• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 2, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 2, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل خوشه‌ای موانع اجرای استراتژی‌های بازاریابی در صنعت خودروسازی (مطالعه‎ی موردی: شرکت ایران خودرو)

    (ندگان)پدیدآور
    سیدهاشمی, محمدممدوحی, امیررضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    267.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    صنعت خودرو از صنایع اصلی کشور ما به‎شمار می‌آید که با تولید فزاینده به‎خصوص در سال‌های اخیر، نقش بسزایی را در اقتصاد کشور بازی کرده و می‌کند. با توسعه‌ی ظرفیت‌های تولید در شرکت‌های خودروسازی داخلی، شاهد شکل‌گیری رقابت نسبی در برخی از بخش-های بازار خودرو در کشور هستیم. از مقولات مهم در امر تولید و فروش در شرایط رقابت، مقوله‌ی بازاریابی است، که علاوه‎بر ضرورت تدوین استراتژی‌های بازاریابی مناسب، نیاز به پیاده‌سازی آن‎ها نیز است. به‎دلیل پیچیدگی و چند بعدی بودن مقوله‌ی پیاده‌سازی و اجرای استراتژی‌های بازاریابی کمتر به این مهم پرداخته شده است. این مقاله به تحلیل خوشه‌ای سلسله‎مراتبی عوامل بازدارنده‌ی اجرای استراتژی‌های بازاریابی می‌پردازد. تحلیل خوشه‌ای سلسله‎مراتبی بر اساس نظرات خبرگان برنامه‌ریزی بازاریابی حاصل از مطالعه‌ی میدانی و طراحی پرسشنامه بیانگر وجود دو خوشه‌‌ی اصلی و خوشه‌های جزیی بیشتر با تفاوت کمتر است. تحلیل نتایج نشان می‌دهد، عامل رهبری ضعیف با تفاوت زیاد از سایر 39 عامل به‎عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده‌ مطرح است. خوشه‌ با عوامل متمایز از دیگران شامل 4 عامل کمبود نیروی انسانی جهت پیاده‌سازی استراتژی‎های بازاریابی؛ محدودیت منابع مالی در مورد پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی؛ محدودیت زمانی در مورد پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی و عدم دسترسی به اطلاعات در مورد تدوین استراتژی‌های بازاریابی می‌شود.
    کلید واژگان
    استراتژی بازاریابی
    تحلیل خوشه‌ای سلسله‎مراتبی
    موانع اجرای استراتژی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2011-02-20
    1389-12-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه پونا، هندوستان
    دانشگاه تربیت مدرس

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://jibm.ut.ac.ir/article_22119.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258473

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب