الزامات، ضرورتها و مکانیزمهای تجاریسازی دانش در دانشکدههای مدیریت
(ندگان)پدیدآور
حسنقلی پور, حکیمهقلیپور, آرینقاضی محله, مهدی محمدیروشندل اربطانی, طاهرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
اعتلای صنعتی و اقتصادی هر جامعهای مرهون پژوهشهای علمی و سازمان یافته آن جامعه است. نقش مهمی که فرآیند تجاریسازی در این میان ایفا میکند، موضوع اصلی مقاله حاضر است که با بررسی مفاهیم، فرآیندها و مدلهای تجاریسازی دانش در دنیا و با توجه به کارهای مؤثری که در دانشگاههای معتبر دنیا رخ داده است، به مکانیزمی قابل استفاده در دانشکدههای مدیریت دانشگاههای مختلف کشور دست یابد. روش پژوهش مورد استفاده، گراندد تئوری (نظریه داده بنیاد) است. روش گردآوری دادهها مصاحبه عمیق با استادان دانشکدههای مدیریت بوده و نمونهگیری به روش گلوله برفی انجام شده است. نتایج مصاحبهها در قالب سه مقوله، ضرورتها، موانع و الزامات تجاریسازی دانش دستهبندی و در پایان نیز، مکانیزم تجاریسازی دانش ارایه شده است.
کلید واژگان
تجاریسازی دانش.دفاتر انتقال فناوری
شرکتهای انشعابی(دانشگاهی)
نظریه داده بنیاد
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2011-02-201389-12-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشگاه تهراندانشگاه تهران
دانشگاه امیر کبیر
دانشگاه تهران
شاپا
2008-59072423-5091




