نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, پرویزfa_IR
dc.contributor.authorآذر, عادلfa_IR
dc.contributor.authorصمصامی, فردیسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:28Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:28Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:28Z
dc.date.issued2011-02-20en_US
dc.date.issued1389-12-01fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی, پرویز, آذر, عادل, صمصامی, فردیس. (1389). بخش‌بندی بازار دارو با رویکرد شبکه‎های عصبی (مطالعه‎ی موردی: بازار دارو در ایران). مدیریت بازرگانی, 2(4)fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_22110.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258464
dc.description.abstractامروز بخش‌بندی بازار همگام با بسیاری از علوم دیگر به سوی برآوردن نیازهای منحصربه‌فرد انسان ها در حرکت است. در بازار سلامت نیز شیوه‌های تشخیصی و درمانی شخصی بیش از پیش به‌کار گرفته می‌شود. این امر در حالی است که یکی از ارکان اصلی این بازار یعنی بازار دارو هنوز در زمینه بخش‌بندی بازار نسبت به کالاها و خدمات دیگر چندان پیشرفته نیست. با توجه به پیچیدگی این بازار ضروری است با بهره‌گیری از ابزاری متناسب که قدرت غلبه بر این پیچیدگی را داشته باشد، نسبت به بخش‌بندی این بازار اقدام شود. هدف این مقاله استفاده از رویکردی مبتنی بر شبکه‌های عصبی است که براساس معیارهای چندگانه به‌گونه‌ای اثربخش به بخش‌بندی بازار دارو در ایران بپردازد. برای این منظور با توجه به بافت داده‌ها از میان معماری‌های ممکن برای شبکه SOM معماری با بالاترین کیفیت برای بخش‌بندی بازار دارو برگزیده شد. همچنین عملکرد مدل با مقایسه‎ی نتایج آن با نتایج حاصل از بخش‌بندی داده‎ها با یک روش خوشه‎بندی کلاسیک (k- میانگین) مورد سنجش قرار گرفت.fa_IR
dc.format.extent296
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.subjectالگوریتم K- میانگینfa_IR
dc.subjectبازار داروfa_IR
dc.subjectبخش‌بندی بازارfa_IR
dc.subjectشبکه‌های عصبیfa_IR
dc.subjectنقشه‌های خودسازماندهfa_IR
dc.titleبخش‌بندی بازار دارو با رویکرد شبکه‎های عصبی (مطالعه‎ی موردی: بازار دارو در ایران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue4


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد