نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکریمیان, محمدfa_IR
dc.contributor.authorصنایعی, علیfa_IR
dc.contributor.authorمحمدشفیعی, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:16Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:16Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-12-01en_US
dc.date.submitted1397-09-10fa_IR
dc.identifier.citationکریمیان, محمد, صنایعی, علی, محمدشفیعی, مجید. (1398). بررسی معیارهای خرید تلویزیون و شناسایی سبک‌های تصمیم‌گیری مشتریان در اصفهان. مدیریت بازرگانی, 11(3), 631-650. doi: 10.22059/jibm.2019.270566.3336fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2019.270566.3336
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_72540.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258397
dc.description.abstract<strong>هدف: </strong>رفتار مصرف‎کننده در زمان خرید از عوامل مختلفی تأثیر می‎پذیرد که برخی از آنها با محصول و نحوه عرضه آن به مشتری مرتبط است و برخی دیگر، از سبک خاص خریداران در زمان خرید شکل می‎گیرد. به‌منظور مطالعه یکپارچه این موضوع در پژوهش حاضر، معیارهای رضایت مشتری در زمان خرید تلویزیون، بر اساس نظرهای گروه کانونی استخراج و با تکنیک‌ فرایند تحلیل سلسله‌مراتبی گروهی (GAHP) اولویت‌بندی شده است.<br /> <strong>روش:</strong> بدین منظور، موقعیت چهار برند معروف بازار از دیدگاه مصرف‌کننده بررسی و در نهایت، سبک تصمیم‌گیری خریداران هر یک از چهار دسته از برندهای مورد مطالعه اندازه‌گیری شده است. نمونه آماری این مقاله، 391 نفر از مشتریان در شهر اصفهان و در گروه‌های سنی 25 تا50 سال است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسش‌نامه‌ است و داده‎‌ها در نرم‌افزارهای SPSS و Expert Choice تحلیل شده‎اند.<br /> <strong>یافته‌ها</strong><strong>:</strong> بر اساس یافتته‌های پژوهش، کیفیت تصویر و خوش‌نامی برند، دو معیار بسیار مهم خرید تلویزیون توسط مشتریان است و طبق نظر مشتریان، از میان چهار برند بررسی‎شده، به‌ترتیب برندهای سامسونگ، ال‌جی، اسنوا و ایکس‌ویژن در برآورده کردن این نیازها، موفق‌تر بوده‌اند.<br /> <strong>نتیجه‌گ</strong><strong>یری:</strong> سبک غالب تصمیم‌گیری مشتریان این پژوهش در خرید تلویزیون، سبک کمال‌گرا و سپس برندگراست. همچنین بین خریداران برندهای بررسی‎شده در سبک‌های تصمیم، تفاوت معناداری وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent492
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2019.270566.3336
dc.subjectبرند تلویزیونfa_IR
dc.subjectسبک تصمیم‌گیریfa_IR
dc.subjectفرایند تحلیل سلسله ‌مراتبی گروهی (GAHP)fa_IR
dc.subjectمدل اسپرولز و کندالfa_IR
dc.subjectموقعیت‌یابی محصولfa_IR
dc.subject25. تحلیل رفتار و روانشناسی مصرف کنندگان و فرایند تصمیم گیری خریدfa_IR
dc.titleبررسی معیارهای خرید تلویزیون و شناسایی سبک‌های تصمیم‌گیری مشتریان در اصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشــجوی دکتــری، مــدیریت بازرگــانی، دانشــکده علــوم اداری و اقتصــاد، دانشــگاه اصــفهان، اصــفهان، ایــرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مـدیریت بازرگـانی، دانشـکده علـوم اداری و اقتصـاد، دانشـگاه اصـفهان، اصـفهان، ایـرانfa_IR
dc.contributor.departmentاســتادیار، گــروه مــدیریت بازرگــانی، دانشــکده علــوم اداری و اقتصــاد، دانشــگاه اصــفهان، اصــفهان، ایــرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue3
dc.citation.spage631
dc.citation.epage650


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد