• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 10, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 10, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش میانجی‎گرایانه ادراک گردشگران در تأثیرگذاری تبلیغات کلامی بر قصد سفر به مقصدهای گردشگری مذهبی (مورد مطالعه: شهر مقدس مشهد)

    (ندگان)پدیدآور
    پوراشرف, یاسان الهطولابی, زینبنصرالهی وسطی, سیمین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    934.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف از اجرای این پژوهش، بررسی نقش تبلیغات کلامی در شکل‎گیری ادراک گردشگران از مقصدهای گردشگری مذهبی است. مدل مفهومی پژوهش بر اساس مطالعات پیشین در داخل و خارج از کشور طراحی شده است. روش: داده‎ها از طریق پرسش‎نامه جمع‎آوری شدند و آزمون آنها با استفاده از مدل‎سازی معادلات ساختاری در نرم‎افزار AMOS انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه ساکنان دو شهرستان‎ خرم‎آباد و ایلام است که از میان آنها 450 نفر از طریق روش نمونه‎گیری در دسترس برای نمونه انتخاب شدند. یافته‎ها: بر مبنای نتایج تجزیه و تحلیل مسیر مشخص شد که تبلیغات کلامی بر نگرش اعتقادی، تداعی ذهنی، تصویر ذهنی، آگاهی از مقصد گردشگری مذهبی و قصد سفر تأثیرگذار است. به علاوه، نگرش اعتقادی، تداعی ذهنی، تصویر ذهنی و آگاهی از مقصد گردشگری مذهبی بر قصد سفر تأثیر مثبت و معناداری می‎گذارد. نتیجه‎گیری: تبلیغات کلامی نقش مهمی در شکل‎گیری ادراک و نگرش گردشگران نسبت به مقصدهای گردشگری داشته و تصمیم سفر آنها را تحت تأثیر قرار می‎دهد. ترغیب گردشگران به صحبت درباره ویژگی‎های مثبت مقصدهای گردشگری می‎تواند زمینه توسعه مقصدها را فراهم ‎آورد.
    کلید واژگان
    تبلیغات کلامی
    نگرش اعتقادی
    تصویر ذهنی
    ادراک گردشگر
    گردشگری مذهبی
    28. مدیریت تبلیغات، ترفیعات فروش و ارتباطات یکپارچه بازاریابی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-12-22
    1397-10-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی،دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایلام،ایران
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی،دانشگاه ایلام، ایلام، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2017.239595.2715
    https://jibm.ut.ac.ir/article_68467.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258309

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب