نقش میانجیگرایانه ادراک گردشگران در تأثیرگذاری تبلیغات کلامی بر قصد سفر به مقصدهای گردشگری مذهبی (مورد مطالعه: شهر مقدس مشهد)
(ندگان)پدیدآور
پوراشرف, یاسان الهطولابی, زینبنصرالهی وسطی, سیمیننوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف از اجرای این پژوهش، بررسی نقش تبلیغات کلامی در شکلگیری ادراک گردشگران از مقصدهای گردشگری مذهبی است. مدل مفهومی پژوهش بر اساس مطالعات پیشین در داخل و خارج از کشور طراحی شده است. روش: دادهها از طریق پرسشنامه جمعآوری شدند و آزمون آنها با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری در نرمافزار AMOS انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه ساکنان دو شهرستان خرمآباد و ایلام است که از میان آنها 450 نفر از طریق روش نمونهگیری در دسترس برای نمونه انتخاب شدند. یافتهها: بر مبنای نتایج تجزیه و تحلیل مسیر مشخص شد که تبلیغات کلامی بر نگرش اعتقادی، تداعی ذهنی، تصویر ذهنی، آگاهی از مقصد گردشگری مذهبی و قصد سفر تأثیرگذار است. به علاوه، نگرش اعتقادی، تداعی ذهنی، تصویر ذهنی و آگاهی از مقصد گردشگری مذهبی بر قصد سفر تأثیر مثبت و معناداری میگذارد. نتیجهگیری: تبلیغات کلامی نقش مهمی در شکلگیری ادراک و نگرش گردشگران نسبت به مقصدهای گردشگری داشته و تصمیم سفر آنها را تحت تأثیر قرار میدهد. ترغیب گردشگران به صحبت درباره ویژگیهای مثبت مقصدهای گردشگری میتواند زمینه توسعه مقصدها را فراهم آورد.
کلید واژگان
تبلیغات کلامینگرش اعتقادی
تصویر ذهنی
ادراک گردشگر
گردشگری مذهبی
28. مدیریت تبلیغات، ترفیعات فروش و ارتباطات یکپارچه بازاریابی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت بازرگانی،دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایلام،ایراناستادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی،دانشگاه ایلام، ایلام، ایران
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




