نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلیپور, وحیدهfa_IR
dc.contributor.authorجلالیان, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorقربانی, احسانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:16:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:16:55Z
dc.date.available1399-07-09T04:16:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:16:55Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-11en_US
dc.date.submitted1396-04-20fa_IR
dc.identifier.citationعلیپور, وحیده, جلالیان, سعید, قربانی, احسان. (1397). بررسی عوامل مؤثر بر فرایند و میزان تحقق اهداف نمایشگاه های تجاری از دید غرفه‌داران. مدیریت بازرگانی, 10(2), 421-440. doi: 10.22059/jibm.2018.237565.2678fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2018.237565.2678
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_66313.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258287
dc.description.abstractهدف این پژوهش آزمون نقش میانجی­گری فرایندهای نمایشگاهی در روابط میان عوامل مؤثر بر فرایند­ها و دستیابی به اهداف نمایشگاه تجاری است. با توجه به کاربردی بودن پژوهش  از نظر هدف توصیفی بوده و از نظر روش پژوهش، پیمایشی ـ همبستگی است. برای جمع­آوری داده­ها طی پرسشنامه­ای از غرفه‌داران شرکت­های مبلمان، که برای ترویج و فروش محصولات خود در نمایشگاه بین­المللی استان قزوین شرکت کرده بودند، استفاده شد. از میان ٣٥٠ پرسشنامۀ­ توزیع‌شده در مجموع تعداد ٢٢٣ غرفه‌دار به‌طور کامل پرسشنامه­ها را تکمیل کردند. داده‌های به‌دست‌آمده از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار آیموس ١٨ تجزیه‌ و تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش کارکنان و قابلیت­های مدیریتی مهم‌ترین پارامترهای تأثیرگذار بر فرایندهای نمایشگاهی به شمار می‌روند. همچنین فرایندهای حین نمایشگاه بر اهداف غیرفروش و فروش نمایشگاهی، تأثیر مستقیم و معنا‌داری دارد. دستاورد این پژوهش ارائۀ راهکار­های مناسب در خصوص استفادۀ مؤثر و بهینه از عوامل مؤثر بر فرایندها و تأثیر آن در دستیابی به اهداف نمایشگاه تجاری در کسب‌وکار است.fa_IR
dc.format.extent900
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2018.237565.2678
dc.subjectاهداف نمایشگاهfa_IR
dc.subjectفرایندهای نمایشگاهfa_IR
dc.subjectمنابع نمایشگاهfa_IR
dc.subjectنمایشگاه تجاریfa_IR
dc.subject28. مدیریت تبلیغات، ترفیعات فروش و ارتباطات یکپارچه بازاریابیfa_IR
dc.titleبررسی عوامل مؤثر بر فرایند و میزان تحقق اهداف نمایشگاه های تجاری از دید غرفه‌دارانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentستادیار گروه مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی بینالملل، دانشکدة علوم انسانی دانشگاه زنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد دانشگاه علوم تحقیقات ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ـ مدیریت استراتژیک، دانشکدة علوم انسانی دانشگاه ، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2
dc.citation.spage421
dc.citation.epage440


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد