نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبخشی زاده, کبریfa_IR
dc.contributor.authorحاجی جعفر, علیfa_IR
dc.contributor.authorنصیری, حامدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:16:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:16:52Z
dc.date.available1399-07-09T04:16:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:16:52Z
dc.date.issued2018-04-21en_US
dc.date.issued1397-02-01fa_IR
dc.date.submitted2016-09-13en_US
dc.date.submitted1395-06-23fa_IR
dc.identifier.citationبخشی زاده, کبری, حاجی جعفر, علی, نصیری, حامد. (1397). ترسیم نقشۀ ذهنی مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا با استفاده از تکنیک استخراج استعاره‌ای زالتمن (زیمت). مدیریت بازرگانی, 10(1), 49-72. doi: 10.22059/jibm.2017.215675.2242fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2017.215675.2242
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_65787.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258270
dc.description.abstractفرا­گیر شدن استفاده از اینترنت در کشور با فاصله­ای از کشورهای پیشرفته اتفاق افتاد، ولی موجب اثرگذاری و اثرپذیری در جامعه شد. از مهم‌ترین تبعات شیوع اینترنت، به راه افتادن موج جدید کسب‎وکارها و ظهور تجارت الکترونیک است. به­خصوص افزایش فروشگاه­های اینترنتی موجب تغییر سلیقه‎ها و رفتارهای خرید مصرف­کنندگان شده است. به همین دلیل، مطالعۀ ادراک آنها از این فضای جدید مهم جلوه می­کند. از این رو با هدف درک عمیق از آنچه مشتریان دربارۀ فروشگاه اینترنتی و خرید الکترونیکی برداشت می‎کنند، از طریق رویکرد کیفی و مصاحبه‎محور و با استفاده از تکنیک زیمت، به بررسی و تحلیل ساختارهای شناختی کاربران سایت دیجی­کالا، به‎عنوان نمونۀ موفق خرده­فروشی آنلاین در کشور و ترسیم نقشۀ ذهنی مشتریان از فروشگاه اینترنتی پرداخته شده است. نتایج این تحلیل مشخص می­کند در کنار ویژگی‌های خدماتی فروشگاه، مسئولیت­پذیری اجتماعی عامل تأثیرگذار مهمی بر ایجاد پیامدهای هیجانی و کارکردی و در نهایت ایجاد ساختارهایی همچون اعتماد، احساس دوستی با فروشگاه و حس غرور ملی کسب شده از کیفیت خدمات در ادراک مشتریان است.fa_IR
dc.format.extent636
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2017.215675.2242
dc.subjectبازرگانی الکترونیکfa_IR
dc.subjectتکنولوژیfa_IR
dc.subjectزیمتfa_IR
dc.subjectفروشگاه اینترنتیfa_IR
dc.subjectنقشۀ ذهنیfa_IR
dc.subject40. بازاریابی الکترونیک و مجازی،بازاریابی ایمیلی وپیامکی،بازاریابی شبکه ای،بازاریابی مبتنی برابزارهای موبایل و در محیط وب2fa_IR
dc.titleترسیم نقشۀ ذهنی مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا با استفاده از تکنیک استخراج استعاره‌ای زالتمن (زیمت)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت تکنولوژی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1
dc.citation.spage49
dc.citation.epage72


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد