ترسیم نقشۀ ذهنی مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجیکالا با استفاده از تکنیک استخراج استعارهای زالتمن (زیمت)
(ندگان)پدیدآور
بخشی زاده, کبریحاجی جعفر, علینصیری, حامدنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فراگیر شدن استفاده از اینترنت در کشور با فاصلهای از کشورهای پیشرفته اتفاق افتاد، ولی موجب اثرگذاری و اثرپذیری در جامعه شد. از مهمترین تبعات شیوع اینترنت، به راه افتادن موج جدید کسبوکارها و ظهور تجارت الکترونیک است. بهخصوص افزایش فروشگاههای اینترنتی موجب تغییر سلیقهها و رفتارهای خرید مصرفکنندگان شده است. به همین دلیل، مطالعۀ ادراک آنها از این فضای جدید مهم جلوه میکند. از این رو با هدف درک عمیق از آنچه مشتریان دربارۀ فروشگاه اینترنتی و خرید الکترونیکی برداشت میکنند، از طریق رویکرد کیفی و مصاحبهمحور و با استفاده از تکنیک زیمت، به بررسی و تحلیل ساختارهای شناختی کاربران سایت دیجیکالا، بهعنوان نمونۀ موفق خردهفروشی آنلاین در کشور و ترسیم نقشۀ ذهنی مشتریان از فروشگاه اینترنتی پرداخته شده است. نتایج این تحلیل مشخص میکند در کنار ویژگیهای خدماتی فروشگاه، مسئولیتپذیری اجتماعی عامل تأثیرگذار مهمی بر ایجاد پیامدهای هیجانی و کارکردی و در نهایت ایجاد ساختارهایی همچون اعتماد، احساس دوستی با فروشگاه و حس غرور ملی کسب شده از کیفیت خدمات در ادراک مشتریان است.
کلید واژگان
بازرگانی الکترونیکتکنولوژی
زیمت
فروشگاه اینترنتی
نقشۀ ذهنی
40. بازاریابی الکترونیک و مجازی،بازاریابی ایمیلی وپیامکی،بازاریابی شبکه ای،بازاریابی مبتنی برابزارهای موبایل و در محیط وب2
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-04-211397-02-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
دانشجوی دکترای مدیریت تکنولوژی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




