• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر ابعاد رفتار شهروندی سازمانی برارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری در صنعت هتلداری: نقش تعدیل‎گر اخلاق کار اسلامی

    (ندگان)پدیدآور
    ابراهیمی, الهامشجاع, علیپیرانی احمدآباد, ندا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    554.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این پژوهش بررسی تأثیر رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن بر ارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری و همچنین بررسی تأثیر تعدیل‎گرایانۀ اخلاق کار اسلامی در رابطۀ مذکور در صنعت هتلداری است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوۀ گردآوری داده‌ها توصیفی، از نوع پیمایشی است. جامعۀ هدف این پژوهش از دو گروه مشتریان و کارکنان صفی مجموعۀ هتل‌های پارسیان شهر تهران تشکیل شده است. روش نمونه‌گیری برای گروه اول، روش در دسترس و برای گروه دوم، روش خوشه‌ای دومرحله‌ای بوده است. برای جمع‌آوری داده از پرسشنامه‌های استاندارد استفاده شده و روش تحلیل داده‌ها مدل‎سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‎افزار Smart PLS3.2.6 بوده است. مطابق نتایج پژوهش، ابعاد رفتار شهروندی سازمانی، یعنی نوع‎دوستی، تواضع و فروتنی، روحیۀ جوانمردی، وجدان کاری و فضیلت مدنی، تأثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژۀ برند داشتند. به‎علاوه، اخلاق کار اسلامی در رابطۀ میان رفتار شهروندی سازمانی و ارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری، نقش تعدیل‌کننده داشت؛ بدین معنا که به افزایش رابطۀ میان این دو متغیر منجر شد.
    کلید واژگان
    : اخلاق کار اسلامی
    ارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری
    تواضع و فروتنی
    رفتار شهروندی سازمانی
    روحیۀ جوانمردی
    03. بازاریابی و مسائل بازار - مدیریت راهبردی و عملیاتی بازاریابی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دکترای مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2017.230302.2547
    https://jibm.ut.ac.ir/article_63838.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258241

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب