دوره 9, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شبیهسازی عاملبنیان زنجیرۀ تأمین خدمت بانکداری بر مبنای منطق غلبۀ خدمت
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-11-22)با توجه به توسعۀ حوزۀ خدمات در اقتصاد جهانی، بازتعریف مدیریت زنجیرۀ تأمین در این حوزه از ضروریات خواهد بود، زیرا مفهوم مدیریت زنجیرۀ تأمین کالا برای کسبوکارهای خدماتی کاربردی نیست. از این رو، هدف پژوهش پیش رو، شناسایی ...
-
بررسی رقابت و تمرکز در صنعت بیمه و تعیین استراتژیهای رقابتی مناسب
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-11-22)این پژوهش در جستوجوی شناسایی ساختار رقابت و تمرکز در صنعت بیمه است تا با استفاده از آنها، راهبرد رقابتی را برای بازار یاد شده پیشنهاد کند. با استفاده از دادههای مالی شرکتهای بیمه طی سالهای 1382 تا 1392، سه شاخص مربوط ...
-
شناسایی و دستهبندی ذهنیت کارآفرینان نسبت به قلمرو اکوسیستم بازاریابی بینالمللی با استفاده از روش کیو
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-11-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی ذهنیتها و عقیدههای کارآفرینان نسبت به قلمرو عناصر اکوسیستم بازاریابی بینالمللی است. پژوهش حاضر از نوع آمیخته ـ اکتشافی است که با استفاده از روششناسی کیو انجام شده است. این پژوهش با مشارکت 8 تن از ...
-
بررسی عوامل مؤثر بر هویت برند سازمانی و تأثیر آن بر عملکرد برند و رضایت کارکنان بیمة البرز (مطالعۀ موردی: کارکنان استان تهران)
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-11-22)امروزه بنا به دلایل بسیاری، برندها بهلحاظ نوع محصول یا خدماتی که ارائه میدهند، مانند هم عمل میکنند. شرکتهای بیمه نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در چنین وضعیتی، فقط شرکتهایی میتوانند خود را متمایز جلوه دهند که هویتی ...
-
بررسی تأثیر ابعاد رفتار شهروندی سازمانی برارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری در صنعت هتلداری: نقش تعدیلگر اخلاق کار اسلامی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-11-22)هدف از این پژوهش بررسی تأثیر رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن بر ارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری و همچنین بررسی تأثیر تعدیلگرایانۀ اخلاق کار اسلامی در رابطۀ مذکور در صنعت هتلداری است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از ...
-
رابطۀ بین مفهوم یکپارچۀ CLV و ارزشهای سازمانی در بیمه
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-11-22)تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطۀ بین مفهوم یکپارچۀ CLV و ارزشهای سازمانی شکل گرفته است. در این مفهوم یکپارچه، فرمولهای CLV وجود ندارند و به تبع مد نظر این تحقیق نیستند. مفهوم یکپارچۀ CLV از چهار مؤلفۀ مبنا، رشد، شبکه و ...
-
رفتار خرید بدون برنامهریزی برخط مصرفکنندگان در تجارت اجتماعی: نقش تعاملات شبهاجتماعی کاربران (مطالعۀ موردی: کاربران شبکۀ اینستاگرام)
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-11-22)مشتری کلید اصلی موفقیت یا موفق نبودن شرکتهاست. رفتار خرید بدون برنامهریزی از مهمترین رفتارهای خرید است و در حفظ توازن بازارها نقش اساسی دارد. این رفتار مبتنی بر تصمیمگیری آنی در زمینۀ خرید است. پژوهش پیش رو، عوامل مؤثر ...
-
بررسی اثر کنترل راهبردی حاکمیت شرکتی بر راهبری اثربخش شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-11-22)حاکمیت شرکتی مؤثر یکی از ویژگیهای اصلی اقتصاد بازار کارا است. به موجب این مفهوم، سهامداران میتوانند اطلاعات، حق و توانایی عمل برای اثرگذاری بر مدیریت از طریق فرایند حاکمیت را داشته باشند. هدف اصلی این پژوهش، صورتبندی ...
-
توسعۀ مدلی برای ارائۀ راهکار یکپارچه در شرکتهای مادر
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-11-22)شرکتهای پیشرو بهصورت فزایندهای بهدنبال استراتژی ارائۀ راهکار، برای مقابله با کالاگرایی و کاهش سودآوری در بازار کالاهای محض هستند. اگرچه شرکتهای زیادی اهمیت ارائۀ راهکار (ترکیب سفارشیسازی و یکپارچهشدهای از کالا و ...
-
سخن سردبیر: روندهای تأثیرگذار بر آیندۀ تحقیقات بازاریابی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-11-22)



