بررسی و تبیین رابطۀ بین فرهنگ سازمانی بر اساس مدل هافستد و ابعاد کارآفرینی سازمانی
(ندگان)پدیدآور
نقدی, اعتباربابایی سیاهکلرودی, سیروسعلیپور, وحیدهمطلائی, فرهادنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کارآفرینی سازمانی مسئلهای است که طی چند سال اخیر تأکید فراوانی بر آن شده است. محققان، رابطۀ کارآفرینی سازمانی با عواملی مانند ساختار و تکنولوژی را سنجیدهاند؛ اما در این بین، بررسی رابطۀ بین فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی نادیده گرفته شده است. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی و شناسایی روابط معنادار بین ابعاد فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی است که روی جامعۀ آماری مد نظر، یعنی کارکنان دانشکدههای دانشگاه تهران، اجرا شده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی بهشمار میرود و از حیث گردآوری دادهها از نوع توصیفی ـ همبستگی است. برای این تحقیق پرسشنامهای حاوی 25 سؤال اصلی و چهار سؤال فرعی طراحی شد و در اختیار نمونۀ آماری قرار گرفت. نتایج بهدست آمده از 285 پرسشنامۀ گردآوری شده نشان داد، بین ابعاد شناسایی شدۀ فرهنگ سازمان و کارآفرینی سازمانی، رابطۀ معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
دانشگاه تهرانفرهنگ سازمانی
کارآفرینی سازمانی
مدل هافستد
07. تحلیل و بکارگیری نظریه های مدیریت در حوزه کسب و کار ایران
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-07-231396-05-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایرانکارشناس ارشد کارآفرینی گردشگری، دانشگاه تهران، تهران، ایران
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران.
شاپا
2008-59072423-5091




