• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی و تبیین رابطۀ بین فرهنگ سازمانی بر اساس مدل ‎هافستد و ابعاد کارآفرینی سازمانی

    (ندگان)پدیدآور
    نقدی, اعتباربابایی سیاهکلرودی, سیروسعلیپور, وحیدهمطلائی, فرهاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    335.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کارآفرینی سازمانی مسئله‎ای است که طی چند سال اخیر تأکید فراوانی بر آن شده است. محققان، رابطۀ کارآفرینی سازمانی با عواملی مانند ساختار و تکنولوژی را سنجیده‌اند؛ اما در این بین، بررسی رابطۀ بین فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی نادیده گرفته شده است. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی و شناسایی روابط معنادار بین ابعاد فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی است که روی جامعۀ آماری مد نظر، یعنی کارکنان دانشکده‌های دانشگاه تهران، اجرا شده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی به‎شمار می‎رود و از حیث گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی ـ همبستگی است. برای این تحقیق پرسشنامه­ای حاوی 25 سؤال اصلی و چهار سؤال فرعی طراحی شد و در اختیار نمونۀ آماری قرار گرفت. نتایج به‎دست آمده از 285 پرسشنامۀ گردآوری شده نشان داد، بین ابعاد شناسایی شدۀ فرهنگ سازمان و کارآفرینی سازمانی، رابطۀ معناداری وجود دارد.
    کلید واژگان
    دانشگاه تهران
    فرهنگ سازمانی
    کارآفرینی سازمانی
    مدل هافستد
    07. تحلیل و بکارگیری نظریه های مدیریت در حوزه کسب و کار ایران

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-07-23
    1396-05-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
    کارشناس ارشد کارآفرینی گردشگری، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    استادیار گروه مدیریت، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران.

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2017.42725.1096
    https://jibm.ut.ac.ir/article_63438.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258236

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب