دوره 9, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شناخت رابطۀ ابعاد هوش رقابتی و اثربخشی استراتژیهای بازاریابی (مطالعۀ موردی: شهرک صنعتی اردبیل)
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-07-23)هدف اصلی تحقیق، شناخت رابطۀ ابعاد هوش رقابتی و اثربخشی استراتژیهای بازاریابی شرکتهای شهرک صنعتی اردبیل است. جامعۀ آماری، مدیران و سرپرستان 200 شرکت فعال شهرک صنعتی شهر اردبیل در نظر گرفته شده است. مطابق فرمول کوکران، 132 ...
-
بررسی و تبیین رابطۀ بین فرهنگ سازمانی بر اساس مدل هافستد و ابعاد کارآفرینی سازمانی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-07-23)کارآفرینی سازمانی مسئلهای است که طی چند سال اخیر تأکید فراوانی بر آن شده است. محققان، رابطۀ کارآفرینی سازمانی با عواملی مانند ساختار و تکنولوژی را سنجیدهاند؛ اما در این بین، بررسی رابطۀ بین فرهنگ سازمانی و کارآفرینی ...
-
طراحی الگوی بازاریابی آموزش عالی در ایران؛ مدلی برآمده از نظریۀ دادهبنیاد
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-07-23)هدف پژوهش حاضر، ارائۀ الگوی بازاریابی آموزش عالی در ایران است تا سیستم آموزشی با بهکارگیری آن در ارائۀ خدمات آموزشی آگاهانه، هدفمند و تخصصیتر عمل کند. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ شیوۀ گردآوری دادهها، آمیختۀ ...
-
نوعشناسی مصرفکنندگان پوشاک برند بر اساس سبک تصمیمگیری خرید
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-07-23)پژوهش حاضر با هدف بخشبندی مصرفکنندگان فروشگاههای برند خارجی پوشاک، بر اساس سبک تصمیمگیری خرید آنها و تعیین تفاوت بخشها در نگرش نسبت به آمیختۀ بازاریابی آنها انجام شده است. جامعۀ آماری این پژوهش، مشتریان فروشگاههای ...
-
مدلیابی تأثیر بازاریابی ویروسی بر ارزش ویژۀ برند مشتریمحور در بازار تلفن همراه تهران
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-07-23)بازاریابی ویروسی بهعنوان عاملی تأثیرگذار بر رفتار مشتریان، ابزار جدیدی است که افراد را تشویق میکند در خصوص محصولات یا خدمات شرکتها در بستر اینترنت، اظهار نظر کنند. ارتقای برند نیز که یکی از مهمترین روشهای راهبردی رشد ...
-
تبیین استفاده از رسانههای اجتماعی در تعاملات میان شرکتهای بیمه، نمایندگیهای فروش و مشتریان (مطالعۀ موردی: شرکت بیمۀ ایران)
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-07-23)مطالعۀ حاضر، پژوهشی کاربردی است که با هدف بررسی تأثیر استفاده از رسانههای اجتماعی در تعاملات میان شرکتهای بیمه، نمایندگیهای فروش و مشتریان انجام شده است. جامعۀ آماری این تحقیق مدیران شعبۀ مرکزی بیمۀ ایران، نمایندگیهای ...
-
مطالعۀ شبکهنگاری برای شناسایی ابعاد زمینهای تجربۀ مشتریان خدمات صنعت بانکداری
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-07-23)در پژوهشهای انجام شده در سالهای اخیر بازاریابی، تمایل فراوانی به شناخت تجربۀ مشتریان تمام سازمانها دیده میشود. هدف پژوهش حاضر، دستیابی به این شناخت در صنعت بانکداری ایران با استفاده از روش تحقیق کیفی شبکهنگاری است. ...
-
نقش توانمندسازی روانشناختی و تمایل به کارآفرینی کارکنان در رابطه بین بازارگرایی و نوآوری سازمانی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-07-23)این پژوهش با هدف شناسایی و تبیین تأثیر متغیر بازارگرایی بر نوآوری با توجه به اثر میانجی توانمندسازی روانشناختی کارکنان و اثر تعدیلگر متغیر تمایل به کارآفرینی اجرا شد. پژوهش حاضر از نظر روش، توصیفی از نوع پیمایشی است. ...
-
تأثیر جو و طراحی چیدمان فروشگاههای اینترنتی، بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-07-23)هدف این مقاله بررسی تأثیر جو و طراحی چیدمان ادراکشدۀ فروشگاههای اینترنتی، بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان است که رفتار عجولانه، رفتار مرورگرانه و لذت خرید بهعنوان متغیرهای میانجی آن در نظر گرفته شدهاند.تحقیق حاضر از ...
-
سخن سردبیر: موضوعات و عناوین پژوهشهای بازاریابی در تحقیقات اخیر (تحلیل محتوای مقالات منتشرشده در سه مجلۀ برتر بازاریابی دنیا)
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2017-07-23)



