تبیین استفاده از رسانههای اجتماعی در تعاملات میان شرکتهای بیمه، نمایندگیهای فروش و مشتریان (مطالعۀ موردی: شرکت بیمۀ ایران)
(ندگان)پدیدآور
دل افروز, نرگسفرخ بخت فومنی, علیرضاخسروی, محمدرضانوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مطالعۀ حاضر، پژوهشی کاربردی است که با هدف بررسی تأثیر استفاده از رسانههای اجتماعی در تعاملات میان شرکتهای بیمه، نمایندگیهای فروش و مشتریان انجام شده است. جامعۀ آماری این تحقیق مدیران شعبۀ مرکزی بیمۀ ایران، نمایندگیهای فروش بیمه و مشتریان بیمۀ ایران در استان گیلان است. حجم نمونه در سه سطح یاد شده با استفاده از فرمول کوکران در سطح خطای 5 درصد، بهترتیب 32، 138 و 414 نفر محاسبه شد. فرضیههای پژوهش با استفاده از رگرسیون خطی تکمتغیره و سلسلهمراتبی آزمون شدند. نتایج نشان میدهد کاربرد رسانههای اجتماعی در شرکت بیمه، به کاربرد آن در نمایندگی بیمه و مشتریان میانجامد. همچنین نتایج این مطالعه گویای این است که فراوانی تعامل با مشتریان، رابطۀ بین کاربرد رسانههای اجتماعی در سطح شرکت و نمایندگی بیمۀ ایران را تقویت میکند. در نتیجۀ دیگر این تحقیق مشخص شد بهکارگیری رسانههای اجتماعی توسط نمایندگی بیمه، عملکرد فروش نمایندگی و عملکرد برند شرکت بیمه را افزایش و بهبود میدهد.
کلید واژگان
رسانههای اجتماعیسرایت اجتماعی
شهرت برند
عملکرد فروش برند
عملکرد فروش نمایندگی
40. بازاریابی الکترونیک و مجازی،بازاریابی ایمیلی وپیامکی،بازاریابی شبکه ای،بازاریابی مبتنی برابزارهای موبایل و در محیط وب2
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-07-231396-05-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایرانمربی گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی، بندر انزلی، ایران
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی (بازاریابی)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




