پژوهشهای مدیریت استراتژیک در ایران: مروری بر آثار انتشاریافته در نشریههای علمی ـ پژوهشی داخلی طی سالهای 1380 تا 1393
(ندگان)پدیدآور
حیدری, علیوالی پور, علیرضانوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بررسی روند انتشار آثار پژوهشگران ایرانی در حوزۀ مدیریت طی سالهای اخیر، نشان میدهد حوزۀ مدیریت استراتژیک یکی از حوزههای مورد توجه بوده و روند رشد شایان توجهی دارد. هدف اصلی این پژوهش ارائۀ تصویری جامع از این روند و فراهم آوردن بینشی ارزشمند از وضعیت و وجوه پژوهش مدیریت استراتژیک در ایران و کمک به هدایت پژوهشهای آتی در راستای پوشش شکافهای تحقیقاتی موجود در این حوزه است. در این رابطه، در پژوهش حاضر 251 اثر انتشاریافته طی سالهای 1380 تا 1393 در نشریههای علمی ـ پژوهشی مدیریت داخل کشور و دارای دسترسی تمام متن برخط مرور و ارزیابی شده است. نتایج بهدستآمده از مرور آثار انتشاریافته براساس معیارهای مختلفی همچون موضوع پژوهش، مدلها و ابزارهای تحلیل استراتژی، صنایع مطالعهشده، روش گردآوری و تحلیل داده، ترکیب و نحوۀ همکاری پژوهشگران و علایق پژوهشی آنها در این مقاله ارائه شده است.
کلید واژگان
استراتژیتحلیل محتوا
مدیریت استراتژیک
مرور پژوهش
07. تحلیل و بکارگیری نظریه های مدیریت در حوزه کسب و کار ایران
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-04-211396-02-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه MBA، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایرانکارشناسارشد بازاریابی بینالملل، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




