تأثیر تبلیغات دهانبهدهان الکترونیکی بر قصد خرید مصرفکنندگان از طریق ارزش ویژه برند مبتنیبر مشتری در میان دانشجویان (مطالعه موردی: محصولات لپتاپ شرکت Dell)
(ندگان)پدیدآور
جلیلیان, حسینابراهیمی, عبدالحمیدمحمودیان, امیدنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تبلیغات دهانبهدهان الکترونیکی عرصه نوظهوری است که در آن، مصرفکنندگان تجارب و ارزیابیهای خود از برندها و محصولات مختلف مانند لپتاپ را از طریق کانالهای ارتباطی آنلاین به اشتراک میگذارند. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و پیمایشی است. جامعهی آماری، دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی هستند. برای انتخاب نمونه از نمونهگیری طبقهای نسبتی و دردسترس استفاده شد و تعداد چهارصد پرسشنامه توزیع شد. هدف پژوهش، بررسی تأثیر تبلیغات دهانبهدهان الکترونیکی بر قصد خرید از طریق ارزش ویژه برند مبتنیبر مشتری بود. با بررسی مبانی نظری و یافتههای پژوهشهای قبلی، مدل مفهومی پژوهش و فرضیههای آن ارائه شد. یافتهها نشان داد، تبلیغات دهانبهدهان الکترونیکی بر ابعاد ارزش ویژه برند؛ ابعاد ارزش ویژه برند به جز بُعد آگاهی از برند بر قصد خرید و تبلیغات دهانبهدهان الکترونیکی از طریق ارزش ویژه برند بر قصد خرید اثر میگذارد. در پایان برمبنای یافتهها، پیشنهادهای پژوهش ارائه شد.
کلید واژگان
تبلیغات دهانبهدهان الکترونیکیارزش ویژه برند
بازنگری آنلاین
نفوذ بین-شخصی
فضای سایبری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-01-201391-11-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد، مدیریت بازاریابی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایراندانشیار، مدیریت بازاریابی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
کارشناس ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




