قاعدهمند سازی و پیشبینی رفتار مشتریان براساس تئوری مجموعه راف و شاخص قابلیت پذیرش و رد (مطالعه موردی: تلفن همراه سونیاریکسون)
(ندگان)پدیدآور
محمدی, عفتشیخ, رضانوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه با توجه به رقابت شدید حاکم بر محیط بازار، بکارگیری استراتژیهای متناسب با مشتریان، به منظور جذب و حفظ آنان ضرورتی انکارناپذیراست. امادستیابی به این مهم، منوط به شناخت مشتریان و درک الگوهای رفتاری آنان میباشد. هدف این تحقیق تعیین استراتژیهای برخورد با مشتریان جدید براساس رفتار مشتریان فعلی میباشد. در راستای نیل به هدف پژوهش، ابتدا الگوهای رفتاری حاکم بر مشتریان فعلی با استفاده از پرسشنامه NPS و روش RST شناسایی شده، و سپس استراتژی برخورد با مشتریان جدید به وسیله شاخص قابلیت پذیرش و رد با نسبت دادن آنها به طبقات از پیش تعریف شده مشخص میشود. این تحقیق با توجه به هدف کاربردی و از نظر روششناسی جزء پژوهشهای پیمایشی میباشد،که بر روی250 نمونه، از کاربران تلفن همراه سونیاریکسون اجرا شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که بعد قابلیت اطمینان نقش مهمی در تاثیرگذاری بر رفتار مشتریان دارد و براساس الگوی رفتاری مشتریان فعلی میتوان استراتژی متناسب با مشتریان جدید را اتخاذ نمود.
کلید واژگان
تئوری مجموعه رافشاخص قابلیت پذیرش و رد
شاخص مروجین خالص
30. مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد MBA دانشگاه شاهرود، شاهرود، ایران.استادیار دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه شاهرود، شاهرود، ایران.
شاپا
2008-59072423-5091




