• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    قاعده‏مند سازی و پیش‏بینی رفتار مشتریان براساس تئوری مجموعه راف و شاخص قابلیت پذیرش و رد (مطالعه موردی: تلفن همراه سونی‏اریکسون)

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی, عفتشیخ, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    534.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه با توجه به رقابت شدید حاکم بر محیط بازار، بکارگیری استراتژی‏های متناسب با مشتریان، به منظور جذب و حفظ آنان ضرورتی انکارناپذیراست. امادستیابی به این مهم، منوط به شناخت مشتریان و ‏درک الگوهای رفتاری آنان می‏باشد. هدف این تحقیق تعیین استراتژی‏های برخورد با مشتریان جدید براساس رفتار مشتریان فعلی می‏باشد. در راستای نیل به هدف پژوهش، ابتدا الگوهای رفتاری حاکم بر مشتریان فعلی با استفاده از پرسشنامه NPS و روش RST شناسایی شده، و سپس استراتژی برخورد با مشتریان جدید به وسیله شاخص قابلیت پذیرش و رد با نسبت دادن آن‏ها به طبقات از پیش تعریف شده مشخص می‏شود. این تحقیق با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش‏شناسی جزء پژوهش‏های پیمایشی می‏باشد،که بر روی250 نمونه، از کاربران تلفن همراه سونی‏اریکسون اجرا شده است. نتایج تحقیق نشان ‏می‏دهد که بعد قابلیت اطمینان نقش مهمی در تاثیرگذاری بر رفتار مشتریان دارد و براساس الگوی رفتاری مشتریان فعلی می‏توان استراتژی متناسب با مشتریان جدید را اتخاذ نمود.
    کلید واژگان
    تئوری مجموعه راف
    شاخص‏ قابلیت پذیرش و رد
    شاخص مروجین خالص
    30. مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-03-21
    1393-01-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد MBA دانشگاه شاهرود، شاهرود، ایران.
    استادیار دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه شاهرود، شاهرود، ایران.

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2014.51609
    https://jibm.ut.ac.ir/article_51609.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258178

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب