ارائۀ چارچوبی جدید بهمنظور ارزیابی طرح محصول با بهکارگیری الگوهای رفتار کیفیتی در شرایط عدمقطعیت
(ندگان)پدیدآور
شیخ, رضامحمدی, عفتنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کیفیت محصولات به میزان انطباق طرح محصول با کیفیتی که مشتری از محصول درک میکند، بستگی دارد. متناسببودن طرح محصول با نیاز مشتری موجب ارتقای سطح ابعاد کیفیت محصولات میشود. رقابت شدید در بازار جهانی از یکسو و افزایش پیچیدگی در طراحی محصول از سوی دیگر سبب شده است که فعالیتهای مرتبط با طراحی و انتخاب طرح محصول بیشازپیش به دانشی تخصصی تبدیل شود. از اینرو، هدف اصلی پژوهش تصمیمگیری در زمینة انتخاب طرح محصول در بازۀ زمانی بلندمدت و شرایط عدمقطعیت است. برای تحقق هدف پژوهش، ابتدا با استفاده از مفاهیم نظریۀ مجموعۀ راف الگوهای رفتاری مشتریان شناسایی میشود و سپس گزینههای پیشنهادی برای طرح محصول با توجه به الگوهای رفتاری غالب با استفاده از روش بسطدادهشدة فرایند سلسلهمراتبی مبتنیبر نظریۀ اعداد D ارزیابی و اولویتبندی میشوند.
کلید واژگان
طرح محصولعدمقطعیت
نظریۀ اعداد D
نظریۀ مجموعۀ راف
30. مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت دانشکدة مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه شاهرود، شاهرود، ایرانکارشناسی ارشد MBA، مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه شاهرود، شاهرود، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




