دوره 8, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی تأثیر جذابیت برند کارفرما بر تمایل استخدام نخبگان (مطالعۀ موردی: شرکتهای زیر مجموعۀ وزارت نفت)
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2016-03-20)یافتن نیروی کار زبده و ماهر در محیط پویای امروز امری حیاتی بهشمار میرود و رقابت برای جذبکارکنان بااستعداد بهاندازة رقابت برای مشتری شدت یافته است. تحقیق حاضر تأثیر جذابیت برند کارفرما را بر تمایل به استخدام نخبگان ...
-
راهبردهای بازارگرایی و نوآوری، رویکردی به پویایی کسبوکار
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2016-03-20)دوگانگی از جمله ویژگیهای کسبوکارهای پویا در پاسخگویی مناسب به فضای رقابتی کنونی محسوب میشود و در حوزههای مختلف یک بنگاه قابلبررسی است. بازارگرایی و نوآوری از جمله توانمندیهای پویایی هستند که کسبوکارها برای کسب مزیت ...
-
ارائۀ چارچوبی جدید بهمنظور ارزیابی طرح محصول با بهکارگیری الگوهای رفتار کیفیتی در شرایط عدمقطعیت
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2016-03-20)کیفیت محصولات به میزان انطباق طرح محصول با کیفیتی که مشتری از محصول درک میکند، بستگی دارد. متناسببودن طرح محصول با نیاز مشتری موجب ارتقای سطح ابعاد کیفیت محصولات میشود. رقابت شدید در بازار جهانی از یکسو و افزایش پیچیدگی ...
-
تحلیل کمی فرصتهای رشد و سودآوری شرکتها بر مبنای ابعاد راهبردهای اقیانوس آبی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2016-03-20)شرکتها برای بقا و حضور در بازار جهانی به راهبردهایی قوی و نوآورانه نیاز دارند. درنتیجه، برای دستیابی به فرصتهای رشد و سودآوری جدید، باید اقیانوسهای آبی خلق کنند. اقیانوس آبی از ضعف اقیانوس قرمز (تمرکز بیشازحد بر رقابت ...
-
ارائۀ چارچوبی برای شناسایی ریسکهای راهبرد در شرکتهای هولدینگ سرمایهگذاری
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2016-03-20)امروزه بسیاری از شرکتها به اهمیت برنامهریزی راهبردی پی بردهاند. شرکتهای هولدینگ نیز این موضوع را مدنظر قرار دادهاند. بحث برنامهریزی راهبردی در شرکتهای مختلف متفاوت است و در شرکتهای هولدینگ نیز پیچیدگیهای ویژهای ...
-
مقایسۀ ابعاد مدل کسبوکار بانکداری در ایران با مدل بانکداری جامع
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2016-03-20)امروزه بسیاری از بانکها در حال مطالعه و استقرار راهبرد جامعی در سطح بنگاههای مالی هستند. سیستمی جهانی و جامع که بر عملکرد صاحبان سهام و ریسک احتمالی بازار مبتنی است. شناخت وضع موجود مدل کسبوکاری و همچنین شناخت مدل ...
-
تأثیر درگیری ذهنی و ویژگیهای شخصیتی افراد بر خرید آنی پوشاک
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2016-03-20)بسیاری از افراد هنگام بازگشت به خانه کالایی را در دست دارند که از قبل قصد خریدش را نداشتهاند. خرید آنی جنبهای مشخص و گسترده از سبک زندگی مصرفکننده در جوامع مختلف است. از اینرو، موضوع تحقیق بسیاری از محققان رفتار ...
-
تبیین الگوی انتخاب راهبردهای بازاریابی بانکداری تجاری مبتنیبر ارزش ویژۀ مشتری
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2016-03-20)انتخاب راهبرد بازاریابی از مهمترین اقدامات برای ایجاد ترکیب مناسب مشتریان در زمینة دستیابی به بقا و سودآوری پایدار برای سازمان است. با اینحال، برخی کسبوکارها برداشت درستی از ترکیب مشتریان و شناخت مناسبی از ارزش مشتریان ...
-
مدیریت دانش مشتری و نقش آن در نوآوری مستمر و عملکرد برتر (مطالعۀ موردی: بانکهای خصوصی سطح استان گیلان)
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2016-03-20)امروزه با افزایش فشارهای محیطی و رقابت، سازمانها بهسوی منابع بیرونی و بهویژه دانش مشتریان سوق یافتهاند تا بتوانند با سرمایهگذاری و مدیریت آن، به منبع جدیدی از مزیت رقابتی دست یابند. هدف اصلی این پژوهش، مشخصکردن آثار ...



