• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سرمایه‌گذاری بر شخصیت نام تجاری و اعتبار در تبلیغات

    (ندگان)پدیدآور
    ملکی, مرتضیحاجی حسنی, نسرین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    417.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    نویسندگان در پژوهش پیش‌رو سعی بر آن دارند تا عکس‌العمل‌های عاطفی مشتریان به تقویت نام تجاری و اعتبار در تبلیغات و تأثیر حاصل را بر ارزش‌های درک شده (عنصر کلیدی در محیط‌های خدماتی) و مقاصد رفتاری را بسنجند. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوة گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی است. جامعة آماری این تحقیق مشتریان بانک ملت استان سمنان در ایران بودند. نمونة آماری شامل 467 پرسشنامة جمع‌آوری شده از طریق روش خوشه‌ای تصادفی بود. پایایی پرسشنامه با آلفای کرونباخ 941/0محاسبه و با استفاده از روایی سازه و محتوا روایی پرسشنامه تأیید شد. برای آزمون فرضیه‌ها، از همبستگی و مدل‌یابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد تأثیر تقویت نام تجاری نسبت به اعتبار در تبلیغات بر پاسخ‌های عاطفی بیشتر است. پاسخ‌های عاطفی القاشده تأثیر مثبتی بر ارزش‌های درک‌شده دارد. ارزش سودمندگرایی نیز تأثیر بیشتری از ارزش لذت‌گرایی بر مقاصد رفتاری مراجعان صنعت بانکداری دارد.
    کلید واژگان
    ارزش‌های درک شده و مقاصد رفتاری
    اعتبار برند
    پاسخ‌های عاطفی
    تقویت نام تجاری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2013-12-22
    1392-10-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه سمنان، ایران
    کارشناس ارشد MBA دانشگاه سمنان، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2013.50345
    https://jibm.ut.ac.ir/article_50345.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258156

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب