بررسی عوامل مؤثر بر هماهنگی کانالهای توزیع چندگانه از منظر عرضهکنندگان
(ندگان)پدیدآور
باشکوه اجیرلو, محمدخداداد حسینی, سید حمیدکردنائیج, اسداللهآذر, عادلنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پدیدار شدن مدلهای جدیدکسب وکار، افزایش سطح رقابت و تغییر خواستهها و انتظارات مشتریان، استفاده از کانالهای توزیع چندگانه و متعدد به سرعت در حال رشد است. استفاده ازکانالهای توزیع متعدد بهرغم داشتن مزایایی،چالشهای متعددی نیز به دنبال دارد که هماهنگی و انسجام این کانالها با کارآیی بالا و رفع این چالشها مستلزم بحث و بررسی بیشتر است. هدف این پژوهش شناسایی و بررسی نقش قابلیتهای مؤثر در هماهنگی کانالهای توزیع چندگانه از منظر عرضهکننده است. جامعه آماری این تحقیق شامل عرضهکنندگان محصولات و قطعات الکترونیکی در تهران است که در این رابطه تعداد247 نفر ازمدیران بازاریابی و فروش شرکتهای یاد شده نمونه آماری این پژوهش انتخاب شدند. تحلیل دادهها با استفاده از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری صورت گرفت. یافتههای مطالعه حاکی از این است که قابلیتهایی نظیر برند، مکانیزم کنترلی و جبران خدمات از جمله عوامل مؤثر در هماهنگی کانالهای توزیع چندگانه بوده و تأثیر مثبتی بر عملکرد عرضهکننده دارند، لکن ارتباطات تأثیر مستقیم بر عملکرد ندارد.
کلید واژگان
قابلیتکانالهای توزیع چندگانه
هماهنگی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-03-201391-01-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای بازاریابی بینالملل، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایراندانشیار دانشگاه تربیت مدرس، گروه مدیریت، تهران، ایران
استادیار دانشگاه تربیت مدرس، گروه مدیریت، تهران، ایران
استاد دانشگاه تربیت مدرس، گروه مدیریت، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




