طراحی الگوی ارزیابی عملکرد شعب بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری (مورد مطالعه: بانک قوامین)
(ندگان)پدیدآور
صالحی, سید مرتضینیکوکار, غلامحسینمحمدی, ابوالفضلتقی نتاج, غلامحسننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
موضوع ارزیابی عملکرد در سازمان تا آن حد اهمیت یافته است که صاحبنظران دانش مدیریت معتقدند: «آنچه را که نتوان اندازهگیری نمود، نمیتوان مدیریت کرد» امروزه مدیران بانکها جهت برنامهریزی و اداره امور شعب خود نیاز به اندازهگیری و ارزیابی عملکرد شعب دارند تا بتوانند شعب خود را با یکدیگر مقایسه کرده و از نقاط ضعف و قوت آنان آگاه شوند. بنابراین، بانکها، بهخصوص بانکهای دولتی که ازنظرساختاری حجیم هستند و بعضاً مسئولیت گردش وجوه دولت نیز بر عهده آنان است، ارتقاءحتی یک درصد در برنامه های بهبودشان،کمک شایان توجهی به امرخدمات رسانی به مردم و هم مدیریت بانک مینماید. بانک قوامین نیز در این راستا همواره سعی در پایش عملکرد خود داشته اما تاکنون فاقد یک مدل ارزیابی عملکرد مبتنی بر پژوهشهای انجام شده بوده است. در این مقاله قصد بر آن است تا مدلی جامع برای ارزیابی عملکرد بانک قوامین ارایه شود و پس از تأیید مدل به ارزیابی عملکرد شعب شهر تهران پرداخته شود. این مدل در سه بعد ارایه شده است اما در نهایت دو بعد آن مورد تأیید قرار گرفت. از مهمترین جنبههای نوآوری این مقاله، توجه به بعد رضایت مشتری و کارکنان همراه با شاخصهایی است که به نوعی کمتر در صنعت بانکداری کشوراستفاده شده است و به آنها توجه شده است.
کلید واژگان
ارزیابی عملکردتحلیل پوششی دادهها
تکنیکهای ارزیابی عملکرد
مدلهای ارزیابی عملکرد
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2011-03-211390-01-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دکترای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، ایراناستادیار وعضوهیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، ایران
استادیار وعضوهیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، ایران
استادیار وعضوهیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، ایران
شاپا
2008-59072423-5091




