• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)
    • دوره 4, شماره 13
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)
    • دوره 4, شماره 13
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه‌ی بین هوش فرهنگی با بهره‌وری مدیران در مدارس شاهد استان آذربایجان‌ غربی

    (ندگان)پدیدآور
    سینی‌نسب, سیّد داوود حقادری, وریا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    174.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر، تعیین رابطه­ی بین هوش ­فرهنگی با بهره­وری مدیران در مدارس شاهد استان آذربایجان‌غربی بوده است. روش تحقیق حاضر از نوع همبستگی می­باشد. جامعه­ی آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران و معلمان مدارس شاهد استان آذربایجان‌غربی است. حجم نمونه در این پژوهش تعداد 41 نفر مدیر و 246 نفر معلم می­باشد که به ازای هر مدیر، به­ طور تصادفی پرسشنامه­ی بهره­وری در اختیار 6 معلم قرار گرفت. ابزار جمع­آوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه­های هوش فرهنگی و بهره­وری می­باشد. برای جمع­آوری داده­های هوش فرهنگی مدیران از پرسشنامه­ی استاندارد و برای تعیین میزان بهره­وری مدیران از پرسشنامه­ی محقق ساخته، استفاده گردید. نتایج حاصل از پژوهش نشان می­دهد که بین هوش ­فرهنگی و مؤلفه­های آن (فراشناختی، شناختی، انگیزشی و رفتاری) با بهره‌وری مدیران، رابطه­ی مثبت و معنی­دار وجود دارد. یافته­های دیگر پژوهش حاکی از آن است که بین متغیرهای هوش فرهنگی و هم­چنین بهره­وری با توجه به عوامل دموگرافیک شامل سابقه­ی خدمت، سطح تحصیلات، جنسیت و مقاطع تحصیلی رابطه­ی معنی­داری وجود ندارد.
    کلید واژگان
    هوش ‌فرهنگی
    بهره‌وری
    مدارس شاهد
    مدیران مدارس
    آذربایجان‌غربی

    شماره نشریه
    13
    تاریخ نشر
    2011-05-22
    1390-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
    Tbriz Branch, Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، گروه علوم تربیتی، تبریز، ایران.
    دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، گروه علوم تربیتی، تبریز، ایران.

    شاپا
    2345-6299
    2476-5627
    URI
    http://jinev.iaut.ac.ir/article_521680.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254546

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب