نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسینی‌نسب, سیّد داوود حfa_IR
dc.contributor.authorقادری, وریاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:06:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:06:09Z
dc.date.available1399-07-09T04:06:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:06:09Z
dc.date.issued2011-05-22en_US
dc.date.issued1390-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-13en_US
dc.date.submitted1395-01-25fa_IR
dc.identifier.citationسینی‌نسب, سیّد داوود ح, قادری, وریا. (1390). بررسی رابطه‌ی بین هوش فرهنگی با بهره‌وری مدیران در مدارس شاهد استان آذربایجان‌ غربی. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 4(13), 27-44.fa_IR
dc.identifier.issn2345-6299
dc.identifier.issn2476-5627
dc.identifier.urihttp://jinev.iaut.ac.ir/article_521680.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254546
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر، تعیین رابطه­ی بین هوش ­فرهنگی با بهره­وری مدیران در مدارس شاهد استان آذربایجان‌غربی بوده است. روش تحقیق حاضر از نوع همبستگی می­باشد. جامعه­ی آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران و معلمان مدارس شاهد استان آذربایجان‌غربی است. حجم نمونه در این پژوهش تعداد 41 نفر مدیر و 246 نفر معلم می­باشد که به ازای هر مدیر، به­ طور تصادفی پرسشنامه­ی بهره­وری در اختیار 6 معلم قرار گرفت. ابزار جمع­آوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه­های هوش فرهنگی و بهره­وری می­باشد. برای جمع­آوری داده­های هوش فرهنگی مدیران از پرسشنامه­ی استاندارد و برای تعیین میزان بهره­وری مدیران از پرسشنامه­ی محقق ساخته، استفاده گردید. نتایج حاصل از پژوهش نشان می­دهد که بین هوش ­فرهنگی و مؤلفه­های آن (فراشناختی، شناختی، انگیزشی و رفتاری) با بهره‌وری مدیران، رابطه­ی مثبت و معنی­دار وجود دارد. یافته­های دیگر پژوهش حاکی از آن است که بین متغیرهای هوش فرهنگی و هم­چنین بهره­وری با توجه به عوامل دموگرافیک شامل سابقه­ی خدمت، سطح تحصیلات، جنسیت و مقاطع تحصیلی رابطه­ی معنی­داری وجود ندارد.fa_IR
dc.format.extent174
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.publisherTbriz Branch, Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)fa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Instruction and Evaluationen_US
dc.subjectهوش ‌فرهنگیfa_IR
dc.subjectبهره‌وریfa_IR
dc.subjectمدارس شاهدfa_IR
dc.subjectمدیران مدارسfa_IR
dc.subjectآذربایجان‌غربیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه‌ی بین هوش فرهنگی با بهره‌وری مدیران در مدارس شاهد استان آذربایجان‌ غربیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، گروه علوم تربیتی، تبریز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، گروه علوم تربیتی، تبریز، ایران.fa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue13
dc.citation.spage27
dc.citation.epage44


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد