مرور دوره 13, شماره 50 بر اساس عنوان

  • اثربخشی مداخله‏ های آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانگری بر تعلل‏ ورزی تحصیلی دانش‌آموزان 

    قره ‏آغاجی, سعید؛ واحدی, شهرام؛ فتحی‌آذر, اسکندر؛ ادیب, یوسف (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2016-12-21)
    این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش پذیرش و تعهد درمانگری بر تعلل‏ورزی دانش‏آموزان پسر متوسطه انجام شد. روش پژوهش شبه­تجربی با پیش‏آزمون، پس‏آزمون بود. جامعه‏ آماری پژوهش شامل دانش‏آموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز در سال ...

  • تحول شناختی از دوره نوجوانی تا بزرگسالی: عملیات انتزاعی 

    اسعدی, سمانه؛ امیری, شعله؛ مولوی, حسین (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2016-12-21)
    هدف از این پژوهش تعیین طراز تحول شناختی از دوره نوجوانی تا بزرگسالی بود. نمونه از 345 شرکت‎کننده در 4 گروه سنی 15 تا 18 سال‎ (108 نفر)، 19 تا 29 سال‎ (104 نفر)، 30 تا 45 سال‎ (44 نفر) و 46 سال‎ به بالا (51 نفر) تشکیل شده ...

  • فرایندهای ارزیابی شناختی هیجان‌های پیشرفت و تعهد تحصیلی: تحلیل واسطه‌ای 

    داودوندی, فرزانه؛ شکری, امید (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2016-12-21)
    این پژوهش با هدف آزمون نقش واسطه­ای هیجان­های پیشرفت در رابطة ارزیابی­های شناختی و تعهد تحصیلی انجام شد. 200 دانش­آموز دختر به نسخة کوتاه پرسشنامه هیجان‌های پیشرفت (AEQ-R؛ پکران،گوئتز و پری، 2005)، نسخة تجدید­نظر­شدة مقیاس ...

  • ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی آزمون تکمیل جمله دانشگاه واشینگتون 

    موسوی, اشرف‌سادات؛ آزاد فلاح, پرویز؛ دهقانی, محسن؛ فراهانی, حجت‌الله (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2016-12-21)
    چکیده هدف این پژوهش سنجش شاخص‌های روان‌سنجی، شامل روایی و اعتبار و ساختار عاملی نسخة فارسی آزمون تکمیل جمله دانشگاه واشینگتون، برای ارزیابی تحول‌ من بود. به روش نمونه‌برداری در­دسترس از رشته‌های ...

  • ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامه حرمت خود مشروط نوجوانان 

    امیری, سهراب؛ قاسمی نواب, امیر؛ جمالی, یوسف (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2016-12-21)
    این پژوهش، به منظور بررسی ویژگی­های روان­سنجی پرسشنامه حرمت خود مشروط نوجوانان، بر روی جامعه دانش­آموزان انجام شد. 286 نفر از دانش­آموزان به صورت نمونه­برداری خوشه­ای چند­مرحله­ای انتخاب شدند و به پرسشنامه حرمت خود مشروط ...

  • پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان: روش‌اجرا و نمره‌گذاری 

    بشارت, محمد‌علی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2016-12-21)
    پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان1 CERQ)؛ گارنفسکی و کرایج، 2006) یک ابزار 18مادّه‌ای است و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان‌ها را در پاسخ به حوادث تهدیدکننده و تنیدگی‌زای زندگی در اندازه‌های پنج‌درجه‌ای از 1 (هرگز) تا 5 ...