• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی
    • دوره 13, شماره 50
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی
    • دوره 13, شماره 50
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی مداخله‏ های آموزشی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانگری بر تعلل‏ ورزی تحصیلی دانش‌آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    قره ‏آغاجی, سعیدواحدی, شهرامفتحی‌آذر, اسکندرادیب, یوسف
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    304.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش پذیرش و تعهد درمانگری بر تعلل‏ورزی دانش‏آموزان پسر متوسطه انجام شد. روش پژوهش شبه­تجربی با پیش‏آزمون، پس‏آزمون بود. جامعه‏ آماری پژوهش شامل دانش‏آموزان پسر دوره متوسطه شهر تبریز در سال تحصیلی 95-94 بود. به ‏منظور اجرای این پژوهش دو کلاس شامل 49 دانش‏آموز به روش نمونه‏برداری خوشه‏ای چند­مرحله‏ای انتخاب و به‏ طور تصادفی یک کلاس 25نفری به گروه آزمایش و کلاس دیگری به گروه گواه تخصیص یافت. برای سنجش تعلل‏ورزی تحصیلی از مقیاس تعلل‏ورزی دانش‏آموز (PASS؛ سولومون و راثبلوم، 1984) استفاده شد. مداخله آزمایشی مشتمل بر 8 جلسه آموزش فنون و راهبردهای پذیرش و تعهد درمانگری بود. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد با کنترل پیش‏آزمون، آموزش فنون پذیرش و تعهد درمانگری بر کاهش تعلل‏ورزی مؤثر بود و دو گروه تفاوت معنا‏داری با یکدیگر داشتند. از آنجا که آموزش پذیرش و تعهد درمانگری در کاهش تعلل‏ورزی دانش‏آموزان مؤثر است، لذا استفاده از آن به ‏عنوان روش درمانی توصیه می‏شود.
    کلید واژگان
    واژه‌های کلیدی: پذیرش و تعهد درمانی
    تعلل‏ورزی
    دانش‏آموزان
    روان ‎شناسی بالینی
    روان‌ شناسی تحولی

    شماره نشریه
    50
    تاریخ نشر
    2016-12-21
    1395-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی
    دانشیار دانشگاه تبریز تبریز، ایران
    استاد دانشگاه تبریز تبریز، ایران
    دانشیار دانشگاه تبریز تبریز، ایران

    شاپا
    1735-305X
    2251-9955
    URI
    http://jip.azad.ac.ir/article_529164.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253783

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب