استفاده از تکنیکهای دادهکاوی برای جذب نمایندگان صدور در صنعت بیمه (مقاله به علت عدم رعایت اصول پژوهشی و اخلاقی، فاقد اعتبار است)
(ندگان)پدیدآور
کاظمی, فریدونایرامنش, حامدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
صنعت بیمه ایران رشد چشمگیری را در دهه گذشته تجربه کرده است و سهم بالایی از معاملات این صنعت به نمایندگان اختصاص دارد. بنابراین، فرآیند انتخاب نماینده جدید اهمیت بسیار بالایی دارد. این پژوهش بر روی مشخصههای انبارداده و تکنیکهای دادهکاوی مناسب برای انتخاب نماینده در صنعت بیمه تمرکز دارد. در خصوص مثال ارائه شده در این پژوهش سه تکنیک دادهکاوی تحلیل تفکیککننده، درختهای تصمیم و شبکههای عصبی مصنوعی برای پیشبینی طول مدت زمان خدمت، میزان فروش حق بیمه و شاخص تداوم نمایندگان مورد ارزیابی قرار میگیرد. نتایج نشان میدهد که تجربه شغلی، موقعیت شغلی، سن، وضعیت تاهل، شغل قبلی، درآمد سالیانه از محل شغل قبلی و بیمهنامههای فروخته شده، اهمیت بسزایی در تعیین مدت زمان فعالیت نمایندگان جدید، بیمهنامههای فروخته شده و تمدید بیمهنامههای صادر شده دارند. هدف اصلی این مقاله، طراحی و توسعه یک سیستم پشتیبانی تصمیمگیری هوشمند، و به بیان دیگر یک سیستم هوشمند انتخاب نماینده برای شرکتهای بیمه بوده تا با کمک آن مدیران این صنعت بتوانند نمایندگان کیفی انتخاب  کنند.
کلید واژگان
دادهکاویسیستم های تصمیمگیری هوشمند
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-05-221397-03-01
ناشر
پژوهشکده بیمهسازمان پدید آورنده
رئیس اداره کنترل و نظارت نمایندگان بیمه ملتکارشناس اداره کنترل و نظارت نمایندگان بیمه ملت
شاپا
2251-77232251-7731




