نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاظمی, فریدونfa_IR
dc.contributor.authorایرامنش, حامدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:01:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:01:40Z
dc.date.available1399-07-09T04:01:40Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:01:40Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-09en_US
dc.date.submitted1398-09-18fa_IR
dc.identifier.citationکاظمی, فریدون, ایرامنش, حامد. (1397). استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی برای جذب نمایندگان صدور در صنعت بیمه (مقاله به علت عدم رعایت اصول پژوهشی و اخلاقی، فاقد اعتبار است). فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمه, 33(1), 131-147. doi: 10.22056/jir.2018.97391fa_IR
dc.identifier.issn2251-7723
dc.identifier.issn2251-7731
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22056/jir.2018.97391
dc.identifier.urihttp://jir.irc.ac.ir/article_97391.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/252952
dc.description.abstractصنعت بیمه ایران رشد چشمگیری را در دهه گذشته تجربه کرده است و سهم بالایی از معاملات این صنعت به نمایندگان اختصاص دارد. بنابراین، فرآیند انتخاب نماینده جدید اهمیت بسیار بالایی دارد. این پژوهش بر روی مشخصه‌های انبارداده و تکنیک‌های داده‌کاوی مناسب برای انتخاب نماینده در صنعت بیمه تمرکز دارد. در خصوص مثال ارائه شده در این پژوهش سه تکنیک داده‌کاوی تحلیل تفکیک‌کننده، درخت‌های تصمیم و شبکه‌های عصبی مصنوعی برای پیش‌بینی طول مدت زمان خدمت، میزان فروش حق بیمه و شاخص تداوم نمایندگان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. نتایج نشان می‌دهد که تجربه شغلی، موقعیت شغلی، سن، وضعیت تاهل، شغل قبلی، درآمد سالیانه از محل شغل قبلی و بیمه‌نامه‌های فروخته شده، اهمیت بسزایی در تعیین مدت زمان فعالیت نمایندگان جدید، بیمه‌نامه‌های فروخته شده و تمدید بیمه‌نامه‌های صادر شده دارند. هدف اصلی این مقاله، طراحی و توسعه یک سیستم پشتیبانی تصمیم‌گیری هوشمند، و به بیان دیگر یک سیستم هوشمند انتخاب نماینده برای شرکت‌های بیمه بوده تا با کمک آن مدیران این صنعت بتوانند نمایندگان کیفی انتخاب  کنند.fa_IR
dc.format.extent2723
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده بیمهfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشنامه بیمهfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Insurance Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22056/jir.2018.97391
dc.subjectداده‌کاویfa_IR
dc.subjectسیستم های تصمیم‌گیری هوشمندfa_IR
dc.titleاستفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی برای جذب نمایندگان صدور در صنعت بیمه (مقاله به علت عدم رعایت اصول پژوهشی و اخلاقی، فاقد اعتبار است)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentرئیس اداره کنترل و نظارت نمایندگان بیمه ملتfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس اداره کنترل و نظارت نمایندگان بیمه ملتfa_IR
dc.citation.volume33
dc.citation.issue1
dc.citation.spage131
dc.citation.epage147


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد