نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغفاری, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:46:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:46:51Z
dc.date.available1399-07-09T03:46:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:46:51Z
dc.date.issued2020-04-20en_US
dc.date.issued1399-02-01fa_IR
dc.date.submitted2020-05-19en_US
dc.date.submitted1399-02-30fa_IR
dc.identifier.citationغفاری, علی. (1399). اثربخشی آموزش گروهی راهبردهای مقابله‌ای مبتنی بر آموزه‌های اسلامی بر شادکامی و رضایت از زندگی والدین کودکان مبتلا به ناتوانی-های یادگیری. ناتوانی های یادگیری, 9(3), 128-153. doi: 10.22098/jld.2020.924fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22098/jld.2020.924
dc.identifier.urihttp://jld.uma.ac.ir/article_924.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247852
dc.description.abstractاین مطالعه با هدف بررسی تأثیر آموزش راهبردهای مقابله‌ای اسلامی بر میزان شادکامی و رضایت از زندگی والدین کودکان مبتلا به ناتوانی­های یادگیری در شهرستان اردبیل انجام گرفت. مطالعه حاضر یک مطالعه تجربی است. حجم نمونه 40 نفر بود که از بین والدین کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری شهرستان اردبیل در نظر گرفته شده و به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار گرفتند. جهت گردآوری اطلاعات به صورت پیش­آزمون و پس­آزمون، از پرسشنامه­های شادکامی آکسفورد و مقیاس رضایت از زندگی (SWLS) استفاده شد. آموزش راهبردهای مقابله اسلامی به صورت گروهی، برای گروه آزمایش اجرا شد. بعد از جمع­آوری داده­ها، نتایج توسط نرم­افزار آماری SPSS و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از تحلیل داده‌ها نشان داد که آموزش راهبردهای مقابله‌ای با تأکید برآموزه‌های اسلامی در شادکامی ورضایت از زندگی والدین کودکان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری مؤثر بوده است. براساس یافته‌های پژوهش حاضر می‌توان چنین نتیجه گرفت که آموزش راهبردهای مقابله‌ای با تأکید بر آموزه‌های اسلامی می‌تواند به عنوان یک روش کارآمد جهت بهبود عملکرد خانوادگی، افزایش رضایت از زندگی و شادکامی والدین دارای کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری مورد استفاده گیرد.fa_IR
dc.format.extent238
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofناتوانی های یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Learning Disabilitiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22098/jld.2020.924
dc.subjectسبک مقابله اسلامیfa_IR
dc.subjectشادکامیfa_IR
dc.subjectرضایت از زندگیfa_IR
dc.subjectوالدینfa_IR
dc.subjectناتوانی های یادگیریfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش گروهی راهبردهای مقابله‌ای مبتنی بر آموزه‌های اسلامی بر شادکامی و رضایت از زندگی والدین کودکان مبتلا به ناتوانی-های یادگیریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه ادیان، عرفان و فلسفه، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage128
dc.citation.epage153


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد