بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنام هی مشکلات یادگیری کلورادو
(ندگان)پدیدآور
حاجلو, نادررضایی شریف, علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پرسشنامه ی مشکلات یادگیری کلورادویک ابزار جدید برای تشخیص سریع و آسان مشکلاتیادگیری دان شآموزان معرفی شده است. هدف پژوهشمی باشد. CLDQ حاضر تعیین ویژگی های روا نسنجیجامعه آماری این مطالعه را کلیه دانش آموزان مقطع ابتداییشهر اردبیل تشکیل می داد. اطلاعات از والدین 37490 مشغول به تحصیل - دانش آموز که در سال تحصیلی 91بودند، بدست آمد. نمونه به روش خوشه ای چند مرحله ایبراساس CLDQ انتخاب شد. نتایج نشان داد که اعتبار0/ 0 و با استفاده از روش بازآزمایی، 94 / آلفای کرونباخ 90می باشد. بررسی های مربوط به روایی محتوا، تفکیکی ومؤید روایی پرسشنامه ی مذکور است. ،CLDQ سازه ییافته های حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی و تائیدی همانندفرم اصلی، پنج عامل همبسته ولی مجزا را آشکار ساخت کهعبارتند: از خواندن، شناخت اجتماعی، اضطراب اجتماعی،مشکلات فضایی و حساب. با توجه به نتایج بدست آمدهابزاری قابل اعتماد و روا برای CLDQ می توان گفت کهسنجش و غربال گری مشکلات یادگیری دانش آموزانمی باشد.
کلید واژگان
ویژگی های روا نسنجیمشکلات یادگیری
پرسشنامه ی کلورادو
دانش آموزان
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2011-12-221390-10-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه محقق اردبیلیدانشجوی دکتری دانشگاه تهران




