| dc.contributor.author | حاجلو, نادر | fa_IR |
| dc.contributor.author | رضایی شریف, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T03:46:09Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T03:46:09Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T03:46:09Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T03:46:09Z | |
| dc.date.issued | 2011-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-01-02 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-10-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حاجلو, نادر, رضایی شریف, علی. (1390). بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنام هی مشکلات یادگیری کلورادو. ناتوانی های یادگیری, 1(1), 24-43. doi: jld-1-1-90-7-2 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/jld-1-1-90-7-2 | |
| dc.identifier.uri | http://jld.uma.ac.ir/article_88.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247613 | |
| dc.description.abstract | پرسشنامه ی مشکلات یادگیری کلورادو<br />یک ابزار جدید برای تشخیص سریع و آسان مشکلات<br />یادگیری دان شآموزان معرفی شده است. هدف پژوهش<br />می باشد. CLDQ حاضر تعیین ویژگی های روا نسنجی<br />جامعه آماری این مطالعه را کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی<br />شهر اردبیل تشکیل می داد. اطلاعات از والدین 374<br />90 مشغول به تحصیل - دانش آموز که در سال تحصیلی 91<br />بودند، بدست آمد. نمونه به روش خوشه ای چند مرحله ای<br />براساس CLDQ انتخاب شد. نتایج نشان داد که اعتبار<br />0/ 0 و با استفاده از روش بازآزمایی، 94 / آلفای کرونباخ 90<br />می باشد. بررسی های مربوط به روایی محتوا، تفکیکی و<br />مؤید روایی پرسشنامه ی مذکور است. ،CLDQ سازه ی<br />یافته های حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی و تائیدی همانند<br />فرم اصلی، پنج عامل همبسته ولی مجزا را آشکار ساخت که<br />عبارتند: از خواندن، شناخت اجتماعی، اضطراب اجتماعی،<br />مشکلات فضایی و حساب. با توجه به نتایج بدست آمده<br />ابزاری قابل اعتماد و روا برای CLDQ می توان گفت که<br />سنجش و غربال گری مشکلات یادگیری دانش آموزان<br />می باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 322 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.publisher | University of Mohaghegh Ardabili | en_US |
| dc.relation.ispartof | ناتوانی های یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Learning Disabilities | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/jld-1-1-90-7-2 | |
| dc.subject | ویژگی های روا نسنجی | fa_IR |
| dc.subject | مشکلات
یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | پرسشنامه ی کلورادو | fa_IR |
| dc.subject | دانش آموزان | fa_IR |
| dc.title | بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنام هی مشکلات یادگیری کلورادو | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 24 | |
| dc.citation.epage | 43 | |