نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاجلو, نادرfa_IR
dc.contributor.authorرضایی شریف, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T03:46:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T03:46:09Z
dc.date.available1399-07-09T03:46:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T03:46:09Z
dc.date.issued2011-12-22en_US
dc.date.issued1390-10-01fa_IR
dc.date.submitted2012-01-02en_US
dc.date.submitted1390-10-12fa_IR
dc.identifier.citationحاجلو, نادر, رضایی شریف, علی. (1390). بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنام هی مشکلات یادگیری کلورادو. ناتوانی های یادگیری, 1(1), 24-43. doi: jld-1-1-90-7-2fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/jld-1-1-90-7-2
dc.identifier.urihttp://jld.uma.ac.ir/article_88.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/247613
dc.description.abstractپرسشنامه ی مشکلات یادگیری کلورادو<br />یک ابزار جدید برای تشخیص سریع و آسان مشکلات<br />یادگیری دان شآموزان معرفی شده است. هدف پژوهش<br />می باشد. CLDQ حاضر تعیین ویژگی های روا نسنجی<br />جامعه آماری این مطالعه را کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی<br />شهر اردبیل تشکیل می داد. اطلاعات از والدین 374<br />90 مشغول به تحصیل - دانش آموز که در سال تحصیلی 91<br />بودند، بدست آمد. نمونه به روش خوشه ای چند مرحله ای<br />براساس CLDQ انتخاب شد. نتایج نشان داد که اعتبار<br />0/ 0 و با استفاده از روش بازآزمایی، 94 / آلفای کرونباخ 90<br />می باشد. بررسی های مربوط به روایی محتوا، تفکیکی و<br />مؤید روایی پرسشنامه ی مذکور است. ،CLDQ سازه ی<br />یافته های حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی و تائیدی همانند<br />فرم اصلی، پنج عامل همبسته ولی مجزا را آشکار ساخت که<br />عبارتند: از خواندن، شناخت اجتماعی، اضطراب اجتماعی،<br />مشکلات فضایی و حساب. با توجه به نتایج بدست آمده<br />ابزاری قابل اعتماد و روا برای CLDQ می توان گفت که<br />سنجش و غربال گری مشکلات یادگیری دانش آموزان<br />می باشد.fa_IR
dc.format.extent322
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.publisherUniversity of Mohaghegh Ardabilien_US
dc.relation.ispartofناتوانی های یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Learning Disabilitiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/jld-1-1-90-7-2
dc.subjectویژگی های روا نسنجیfa_IR
dc.subjectمشکلات یادگیریfa_IR
dc.subjectپرسشنامه ی کلورادوfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.titleبررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنام هی مشکلات یادگیری کلورادوfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage24
dc.citation.epage43


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد