نقش میانجی مدیریت دانش در رابطۀ بین فرهنگ یادگیری و نوآوری سازمانی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بابل
(ندگان)پدیدآور
هدایتی ولوکلا, آتناجمشیدی, لالهامین بیدختی, علی اکبرنوع مدرک
Textفناوری اطلاعات( مدیریت دانش -سیستم اطلاعاتی -برون سپاری)
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجیگری مدیریت دانش در تأثیر فرهنگ یادگیری روی نوآوری سازمانی کارکنان دانشگاه است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی و به طور مشخص مبتنی بر معادلات ساختاری است. بدین منظور نمونهای به حجم 189 آزمودنی، از بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهر بابل با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. نتایج اجرای همبستگی پیرسون نشان داد که متغیرهای فرهنگ یادگیری، مدیریت دانش و نوآوری سازمانی دو به دو با هم همبستگی دارند. با اجرای الگوی معادلات ساختاری برای آزمون تأثیر فرهنگ یادگیری روی نوآوری سازمانی از طریق متغیر میانجی مدیریت دانش مشخص شد که الگوی پیشنهادی از برازش خوبی برخوردار است و نوآوری سازمانی زمانی که مدیریت دانش در سازمان حاکم باشد از فرهنگ یادگیری تأثیر میپذیرد.
کلید واژگان
نوآوری سازمانیفرهنگ یادگیری
مدیریت دانش
فناوری اطلاعات(مدیریت دانش- سیستم اطلاعاتی مدیریت- برون سپاری)
شماره نشریه
15تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه سمناناستادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنان
دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه سمنان
شاپا
2008-62372476-5287




